Hur många av Er har haft vita hantverkare som satt en trasig platta när de gjort iordning Era våtutrymmen?
Så illa gjort, måste vara bättre att köra pussel med skarvar runt rör, eller?
Detta är en plattsättare som de aldrig haft klagomål på, jag kontaktar ansvarig imorgon, är så ilsk att jag inte får luft för tillfället!
Snälla kommentera så jag vet att det inte är mig det är fel på!
En mycket upprörd "Figura"
Så illa gjort, måste vara bättre att köra pussel med skarvar runt rör, eller?
Detta är en plattsättare som de aldrig haft klagomål på, jag kontaktar ansvarig imorgon, är så ilsk att jag inte får luft för tillfället!
Snälla kommentera så jag vet att det inte är mig det är fel på!
En mycket upprörd "Figura"
Har han satt upp en trasig platta? Det är såklart fel. Men hur menar du, det är bättre att köra pussel med skarvar runt rör än vadå? Att sätta en trasig platta? Jag fattar ingenting.
Man sätter inga trasiga plattor, man tar hål för rör och genomföringar, alltså inte klyva plattan och såga halvcirklar i båda bitarna, och så vidare. Självklart. Men det är nog bra om du kanske inte börjar med att skälla på den ansvarige, de ordnar säkert det här om det blivit fel.
Man sätter inga trasiga plattor, man tar hål för rör och genomföringar, alltså inte klyva plattan och såga halvcirklar i båda bitarna, och så vidare. Självklart. Men det är nog bra om du kanske inte börjar med att skälla på den ansvarige, de ordnar säkert det här om det blivit fel.
Plattan är som spräckt på mitten och uppsatt, ingen fog emmellan.
Jag hade nog kunnat acceptera om man skurit ut en fyrkant av pusselbitar och satt runt befintliga rör, med fog emmellan bitarna.
Har klagat på annat arbete utfört av denne man så på något vis så bryr han sig inte, alternativt tror att jag är en äkta blondin! (Har totalentr, snickarna är "guld")
Tidigare arbete är jag lovad prisreducering för - men jag vill ju att något ska bli som tänkt med tanke på "att de aldrig tidigare fått klagomål på hans arbete!"
Jag är så arg!
Det är då själva --- att man ska behöva lära sig själv för att få det som man vill. Hade jag velat bli hantverkare så hade jag blivit det, nu valde jag annat yrke och hyr in folk!
ps. tack för ditt inlägg ds.
Jag hade nog kunnat acceptera om man skurit ut en fyrkant av pusselbitar och satt runt befintliga rör, med fog emmellan bitarna.
Har klagat på annat arbete utfört av denne man så på något vis så bryr han sig inte, alternativt tror att jag är en äkta blondin! (Har totalentr, snickarna är "guld")
Tidigare arbete är jag lovad prisreducering för - men jag vill ju att något ska bli som tänkt med tanke på "att de aldrig tidigare fått klagomål på hans arbete!"
Jag är så arg!
Det är då själva --- att man ska behöva lära sig själv för att få det som man vill. Hade jag velat bli hantverkare så hade jag blivit det, nu valde jag annat yrke och hyr in folk!
ps. tack för ditt inlägg ds.
Ja, om man tvunget måste spräcka en platta av någon anledning får man ju helst lämna utrymme för fog. Men det är oerhört sällan man ska behöva göra så, man tar ju hål i plattan istället. Så att pussla som du säger borde inte heller vara okej. Vad är det för rör vi pratar om?
Det är två vattenrör till ett grovkök, en för kallt och en för varmt ca 2 cm i diameter, gånger två, med några centimeter emmellan. Vanliga skulle jag vilja säga!
Absolut inget avancerat. Har kollat samma typ i badrummet, gjort av annan firma, snyggt och prydligt - med runda uttag och en plast skiva som döljer fästet!
Absolut inget avancerat. Har kollat samma typ i badrummet, gjort av annan firma, snyggt och prydligt - med runda uttag och en plast skiva som döljer fästet!
Fasta rör, kranar på rör kvar lossade från vägg, därför jag kan se pussel alt u-form för att få dit plattan som är en helt vanlig vit 15 x15. Den går inte att trä på om du inte tar bort kranen, vilket jag inte heller förstår varför han inte gjort! Ovansidan har han gjort en liten u-form i. Under sprack nog plattan och då orkade han väl inte göra om trots att det finns mängder med material över!
Underbart att höra att någon har samma åsikt som jag!
Återkommer med hur det går och bilder! Går det inte som jag vill så får ni namnet på firman med, de arbetar i hela Sverige med omnejd, men som sagt snickarna är "guld", extremt proffsiga!
Tar gärna emot fler kommentarer från Er övriga på forumet.
Ett jättestort TACK för detta!
Återkommer med hur det går och bilder! Går det inte som jag vill så får ni namnet på firman med, de arbetar i hela Sverige med omnejd, men som sagt snickarna är "guld", extremt proffsiga!
Tar gärna emot fler kommentarer från Er övriga på forumet.
Ett jättestort TACK för detta!
Så här ser det ut!
Plattsättaren helt oförstående??? Dock kommer han hit imoron och byter både på vägg och golvplattan som vi inte upptäckte förrän senare i går kväll!
Kommentera gärna!
Plattsättaren helt oförstående??? Dock kommer han hit imoron och byter både på vägg och golvplattan som vi inte upptäckte förrän senare i går kväll!
Kommentera gärna!
Tror du att denne man klarar det, eller ska jag behålla och låta annan hantverkare åtgärda?
Detta är ett grovkök så tvättmaskinen kommer tömma i avloppet. I rummet finns även vår vattenberedare.
Vet faktiskt inte om jag litar på denne man, som de aldrig fått klagomål på tidigare??
Det är ingen duvunge utan en man i sina bästa år?!
Vad jag hatar att inte kunna själv - men man kan väl inte kunna allt!
FRUSTRERAD!
Detta är ett grovkök så tvättmaskinen kommer tömma i avloppet. I rummet finns även vår vattenberedare.
Vet faktiskt inte om jag litar på denne man, som de aldrig fått klagomål på tidigare??
Det är ingen duvunge utan en man i sina bästa år?!
Vad jag hatar att inte kunna själv - men man kan väl inte kunna allt!
FRUSTRERAD!
Har det inte gått så lång tid från läggningen
kan det funka att få bort den.
Kan ju alltid fråga honom om han tror att tätskiktet
kommer att skadas.
Skulle inte låta en annan hantverkare göra om det
skulle det hända nått blir det säkert problem
med garantin.
Att han inte har fått klagomål är väl för att det är firman
som han jobbar på som säger det?
Kanske dags han accepterar att det är dags att ta på
sig glasögonen.