320 läst ·
3 svar
320 läst
3 svar
Behöver en kontrollansvarig i Helsingborg
Jag behöver riva en bärande vägg ca 4m och avväxla. Dimensioneringen av avväxlingen kan ordnas men det är kontrollansvarige och kontrollplan som jag inte kan få hjälp med.
Kan man få tips på en, kanske i Helsingborg för att underlätta?
Kan man få tips på en, kanske i Helsingborg för att underlätta?
Har kommunen sagt att du behöver en KA?
Om du med ansökan skickar med ordentlig k-handling eller redovisar så kanske det går ändå? Jag har gjort större konstruktioner här hemma än en avväxling utan att det krävts KA
Sen sysslar jag med byggnader på mitt jobb, och Helsingborgs bygglovsavdelning är ökänd…
Om du med ansökan skickar med ordentlig k-handling eller redovisar så kanske det går ändå? Jag har gjort större konstruktioner här hemma än en avväxling utan att det krävts KA
Sen sysslar jag med byggnader på mitt jobb, och Helsingborgs bygglovsavdelning är ökänd…
Nedan är en punkt som den skickdeT TobbeLenn skrev:Har kommunen sagt att du behöver en KA?
Sen sysslar jag med byggnader på mitt jobb, och Helsingborgs bygglovsavdelning är ökänd…nedan
- Ev. Namn på kontrollansvarig och kontrollplan om avväxlingen är större än 2.4 m.
Och det jag ska göra är ca 5m. Så jag antar att det behövs. Eller tänker jag fel?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Behöver slagport. Portbladen ska öppna minst 160 grader
Fönster & Dörrar -
Hej, jag behöver hjälp med att förstå hur golvvärmen fungerar - El
Värme allmänt -
Kontrollansvarig i Helsingborgsområdet.
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Behöver hjälp med att täppa till garagenedfart i Helsingborgsområdet. Hjälp!
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Behöver en besktningsman i skåne - Svalöv - Helsingborg
Referenser Hantverkare & Entreprenörer