Hej, har en inlämningsuppgift och jag tänkte kolla med någon kunnig om jag saknat något. Vi skall inte lägga ut kabelmarkering om det är tre , utan endast om det är färre eller mer. Snälla, ifall ni skriver något förklar också varför. Jag vill lära mig inte bara skicka in den. Bryr mig inte om läraren men jag bryr mig om min framtid!

• En planritning för ett hus med markerade kablage som visar vardagsrum, kök och andra rum med detaljerade installationer och anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elritning av byggprojekt med märkta rum som allrum, sovrum och walk-in-closet; grön kabeldragning är markerad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, jag skulle nog vilja påstå
Att det finns missar. Kolla tex belysningen i allrumet. Sedan är instruktionen lite luddig. Att markera om det inte är tre. Det käns snarare som att man vill ha markering om det avviker från jord, fas och neutral.

D Daniel 109 skrev:
Ja, jag skulle nog vilja påstå
Att det finns missar. Kolla tex belysningen i allrumet. Sedan är instruktionen lite luddig. Att markera om det inte är tre. Det käns snarare som att man vill ha markering om det avviker från jord, fas och neutral
Vårt program har inte markering för jord och nolla utan alla är streck. Du menar att det ska vara en fas,jord,nolla och en tändtråd i allrummet? Så fyra

Jag utgår ifrån att krysset till höger om texten allrum är en lampa som ska kunna tändas och släckas.

D Daniel 109 skrev:
Jag utgår ifrån att krysset till höger om texten allrum är en lampa som ska kunna tändas och släckas.
Ja och det går en fas sen en tändtråd från enpoliga strömställare

Läs min kommentar och titta på din bild en gång till.

D Daniel 109 skrev:
Läs min kommentar och titta på din bild en gång till
Okej nu fattar jag, så en tändtråd, fas nolla och jord?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.