Byggahus.se
Hej.

Jag sitter i styrelsen för vår Bostadsrättsförening och vi ska nu ta in anbud på stenläggning av gångar och en uteplats, samt en 1m hög mur för att höja upp markområdet framför vra två hus, 2x36 meter långt.

Har någon tips på företag som kan tänkas utföra dessa arbeten? vi har haft ett företag här som ska återkomma med en offert, men vi vil ha flera offerter innan vi bestämmer oss, jobbet skulle jag gissa på hamnar mellan 700.000kr -900.000kr.

Vi bor i sthlm..!

Alla tips mottages

Mvh Lello

Det är ju ett stort jobb så det är självklart att du skall ta in flera anbud. Du kan söka via Sveriges Arkitekter - Välkommen till arkitekt.nu eller varför inte via gula sidorna: landskapsarkitekter som ev kan rekommendera någon seriös markentreprenadfirma som de har erfarenhet av. Jag skulle också gärna titta på någon anläggning som offertgivarna kan visa upp - kan vara vettigt att skriva in detta i anbudsförfrågan.

yonna skrev:
Det är ju ett stort jobb så det är självklart att du skall ta in flera anbud. Du kan söka via Sveriges Arkitekter - Välkommen till arkitekt.nu eller varför inte via gula sidorna: landskapsarkitekter som ev kan rekommendera någon seriös markentreprenadfirma som de har erfarenhet av. Jag skulle också gärna titta på någon anläggning som offertgivarna kan visa upp - kan vara vettigt att skriva in detta i anbudsförfrågan.
Tack för detta.

Vi behöver dock inte hjälp med planeringen då det redan är klart, vi vill ha kontakt eller tips på var man kan hitta entreprenörs företag som utför själva stensättningen/murbygget. Jag har sökt en del på nätet men hittar inte speciellt många.

Mvh Lello

Jag menade faktiskt att du kan få markanläggningsfirmetips från de som ofta beställer sådana tjänster just för att få rekommendationer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.