1 186 läst · 16 svar
1k läst
16 svar
Behöver tips på kyl/frys - lite desperat.
Det var med "glimten i ögat" planlösning är svårare att byta än kyl/frys. Såklart!G Grapefruit skrev:
MEN - Ang öppet köp. Så innebär det att man kan lämna tillbaka utan att köpa något nytt alls. Man skall få tillbaka sina pengar. Punkt slut.
När man väl har pengarna i handen finns det naturligtvis inget alls som hindrar att man spenderar dem i samma butik. Man kan köpa ett annat av precis den modell man returnerade. Ja, man kan till och med köpa exakt den produkt man returnerade, kanske till ett lägre pris eftersom det äer begagnat...
Öppet köp innebär pengarna tillbaka, men det kan iofs finnas vilka villkor som helst kopplade till det "öppna köpet". Så det är väl inte 100,00% korrekt. Men i princip. Returrätt som gäller vid distansköp innebär alltid pengarna tillbaka. Så handlar man på nätbutiker som t.ex. tretti.se är det det som gäller.
Tips för bra deal. Kolla prisjakt.nu och "googla" modellbeteckningen på produkten man vill ha. Ibland kommer det erbjudanden. Jag fick köpt en E-lux tvätt/tork under halva normalpriset. Från en butik jag aldrig hört talas om innan. Men den gången visste jag exakt vad jag ville ha och slog till på under en minut betänketid. Det var sent efter midnatt. 14 dagars returrätt tänkte jag skulle rädda mig om jag missat något. Men det var sant och jag gjorde ett riktigt klipp.G Grapefruit skrev:
Klicka här för att svara