När vi köpte huset för 4 år sedan hade besiktningsmannen inga anmärkningar på taket.
Nu har vi en hantverkare som byter takfoten. Han vill byta hela taket. Han säger att med tanke på hur ojämn takpappen är så vill man nog byta det som ligger under också. Han har sagt att det kommer att bli ett stort projekt.
Vem ska jag lyssna på? Det vore tråkigt att betala några hundra tusen ”i onödan”. Men det vore ännu tråkigare att få en vattenläcka pga dåligt tak.
Här är bilder på taket
Nu har vi en hantverkare som byter takfoten. Han vill byta hela taket. Han säger att med tanke på hur ojämn takpappen är så vill man nog byta det som ligger under också. Han har sagt att det kommer att bli ett stort projekt.
Vem ska jag lyssna på? Det vore tråkigt att betala några hundra tusen ”i onödan”. Men det vore ännu tråkigare att få en vattenläcka pga dåligt tak.
Här är bilder på taket
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västerbottens län
· 17 853 inlägg
Första 2 bilderna visar att det bildas sjöar, taket har ju svackor så vattnet inte kan rinna undan.
Hela takkonstruktionen borde göras om så att det lutar åt något håll.
Protte
Hela takkonstruktionen borde göras om så att det lutar åt något håll.
Protte
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 212 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 212 inlägg
Oavsett vad du väljer så är det dags att börja fundera på hur ni vill ha det samt hur det ska finansieras. Mycket detaljer på taket ger mig väldigt lite förtroende i att det kommer hålla länge till men ibland blir man förvånad.
Om man ska bedöma det ifrån moderna ögon finns det nog inget rätt på dina tak men utifrån när jag gissar det är ifrån kanske 50% var ok…
Om man ska bedöma det ifrån moderna ögon finns det nog inget rätt på dina tak men utifrån när jag gissar det är ifrån kanske 50% var ok…