Behöver rutat papper.

20k läst  6 svar

1. T
    Medlem Nivå 1
    Sitter här hemma med min fru utan ett enda rutat papper å vi vill gärna skissa på vår planlösning. Så min undran är om det finns ngn som vet var man kan ladda ner en mall eller ngt att skriva ut. Det går säkert att gära i Excel word eller liknande men jag är ingen kung i dessa proggen utan vädjar om snabb hjälp.

MVH.

2. N
    Medlem Nivå 5

Re: Behöver rutat papper.

Prova med www.villavarm.se tror det fanns på deras hemsida förut iallafall.

Vi köpte papper som är halvtransparent så att man kan själa lite ideer från olika huskataloger och sen kombinera det bästa av allt.
    Lyckatill.

Häls Niclas.

3. Robert_Maria
    Medlem Nivå 10

Vanliga kollegieblock med rutat papper har rutor som är 0,5 cm, mao två rutor blir en meter i skala 1 till 100.

Annars kan du säkert hitta milimeterpapper i pappershandeln.

4. C
    Medlem Nivå 6

1 st millimeterpapper. Vassego'!

(gjort i Adobe InDesign, konverterat till *.pdf och packat i *.zip för publicering :) )

5. Robert_Maria
    Medlem Nivå 10

Den som nu skall använda detta PDF dokument bör bara se till att det skrivs ut i rätt skala. ;)

6. R
    Medlem Nivå 1

Kan ju tipsa om att det finns linjaler med olika skalmått ( 1:20, 1:25, 1:50, 1:75, 1:100, 1:125 ) för runt en hundring. Använder själv millimeterpapper i storlek A3 ( inköpt i en bokaffär i Nacka ) och ritar i skala 1:50 med ovan nämnda linjal. Hur smidigt som helst & väl värt pengarna.

7. T
    Renoverare Nivå 13

Kan även tillägga att Biltema har en sådan skalstock för 14:90. Använder den själv och den funkar prima.

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: