Hej vi håller på att inreda våran andravåning i 1.5 plansvilla som har byggår 2022.Vi har reglat upp alla innerväggar och börjat sätta OSB men kom på att i badrummet är inte tex avlopp anslutet än. Våran VVS:are som ska fixa golvvärme samt badrummet har dragit slang+rör fram till badrummet för vattnet men detta var innan vi reglat upp några väggar. Så min fråga är att måste jag ta upp golvet och då även ta bort väggarna och sen han komma och dra avloppet eller är detta något som går att fixa trots väggarna är där?

Reglarna under undergolvet ligger cc60 överallt och avloppsröret är bakom plast samt isoleringen längst till vänster på första bilden (ej synligt på bilden).

Mvh

• Byggplats med oisolerade innerväggar, OSB-skivor och synliga slangar och rör för vatteninstallation i ett badrum i en 1.5-plansvilla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oinrett rum med råa träväggar och isolering. Golvet har lösa rör och kablar. Plastad isolering syns på väggen i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Jag kanske missförstår vad du frågar om men golvbrunnen ska fästas på en ram av träreglar.
Inga vattenrör får komma upp ur golvet utan de ska komma ut ur väggarna.
För klinker kan det vara för glest med reglar på cc60.

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
K
N Novafluff skrev:
Hej vi håller på att inreda våran andravåning i 1.5 plansvilla som har byggår 2022.Vi har reglat upp alla innerväggar och börjat sätta OSB men kom på att i badrummet är inte tex avlopp anslutet än. Våran VVS:are som ska fixa golvvärme samt badrummet har dragit slang+rör fram till badrummet för vattnet men detta var innan vi reglat upp några väggar. Så min fråga är att måste jag ta upp golvet och då även ta bort väggarna och sen han komma och dra avloppet eller är detta något som går att fixa trots väggarna är där?

Reglarna under undergolvet ligger cc60 överallt och avloppsröret är bakom plast samt isoleringen längst till vänster på första bilden (ej synligt på bilden).

Mvh
Förstår inte riktigt jag heller.
Avlopp och brunn blir svårt att få på plats utan att ta bort golvspånet. Huruvida väggarna måste bort eller ej är beroende av flera omständigheter.
Ska du ha något annat än matta så är det för glest reglat, även med 15mm plyfa på väggarna.

Du bör ringa dit VVS innan du reglar upp något så att de kan få dit brunnen på rätt sätt och på rätt ställe.

E EyEr0n skrev:
Du bör ringa dit VVS innan du reglar upp något så att de kan få dit brunnen på rätt sätt och på rätt ställe.
K Kardan79 skrev:
Förstår inte riktigt jag heller.
Avlopp och brunn blir svårt att få på plats utan att ta bort golvspånet. Huruvida väggarna måste bort eller ej är beroende av flera omständigheter.
Ska du ha något annat än matta så är det för glest reglat, även med 15mm plyfa på väggarna.
Tackar för svaren. Reglarna har jag fixat under dagen så de ligger på 45 c/c. Så ska jag ringa VVS imorgon så får han komma förbi och kika lite på hur han tänkt. Mest bara att han sa när han var här att nu var det bara att lägga ut golvvärme skivorna i resten av våning och regla upp den så fixar han dit golvärmeskåpet när allt är uppreglat. Men får se hur allt var tänkt. I värsta fall bara lite merarbete för mig.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.