Hej!
Jag planerar att dränera runt mitt hus, men jag har en utomhusenhet för värmesystemet som är installerad vid husväggen och väger cirka 150 kg (se bild).
Är det något som dräneringsföretaget normalt tar hand om, eller måste jag kontakta företaget som installerade värmesystemet för att hantera flytten eller skydda enheten under arbetet?
Tacksam för råd!
Jag planerar att dränera runt mitt hus, men jag har en utomhusenhet för värmesystemet som är installerad vid husväggen och väger cirka 150 kg (se bild).
Är det något som dräneringsföretaget normalt tar hand om, eller måste jag kontakta företaget som installerade värmesystemet för att hantera flytten eller skydda enheten under arbetet?
Tacksam för råd!
Medlem
· Västra Götaland
· 2 984 inlägg
Ring en vvsare så kopplar de bort den, dräneringsfirman är nog bäst på att gräva. Men beror på vad ni kommit överens om.
Så om jag förstår rätt, kommer jag inte ha något varmvatten under tiden? Då är det kanske bättre att göra det under den varmare årstiden, eller hur? Angående inkommande vatten, jag är inte säker. Ett företag som kollade huset nämnde inget om det. (Jag hade ingen värme då).S sinuslinus skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 984 inlägg
Varmvatten/värme kan väl din innedel göra på elpatron. Men den får ingen hjälp av utedelen.
Är ingen expert på området LVVP men elkabel borde finnas , som behöver kopplas bort om den skall flyttas .ByggNV skrev:Hej!
Tacksam för råd!
Hur transporteras värmen från utedelen , via vatten eller gas ?
De som har lyckats hänga upp utedelen utan att koppla bort enheten har ju sparat på både VVS och elektriker 👍
Liknande trådar
-
Strulande bergvärmepump, behöver råd
Värmepumpar -
Ska siffersten Hällgolv cementeras? Behöver ert råd.
Utbyggnad och tillbyggnad -
Själv sätta in en spisinsats - vad behöver man tänka på?
Ved, Pellets, Flis -
Vilka yrkeskategorier behöver vi kontakta för en tillbyggnad?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Behöver lägga nytt tak, vilken firma ska man kontakta?
Hantverkare