Som ni ser gäller det väggen mellan kök och vardagsrum, se bilder, jättetacksam för era tankar.
Planritning som visar väggen mellan kök och vardagsrum i ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ritning av husplan med markerad vägg mellan kök och vardagsrum.
Skapa konto
Ritningar av hus inklusive planlösning mellan kök och vardagsrum samt fasad och sektion.
Skapa konto
Ritning av bottenplan med markerad vägg mellan vardagsrum och kök i en bostadsplan, utsikt mot sydost.
Skapa konto
Ljust rum med vägg mellan kök och vardagsrum, vitmålade stolar och bord, trägolv, hyllor och kristallkrona.
Skapa konto

Mvh Rasmus

Åsa Lund
Möjligen att pelaren mellan dörrarna mot matplats/vardagsrum är bärande. Annars tror jag inte det.

• Gilla
Rasmus504
  • Laddar…
Jag förstår vad du menar. Den pelaren kommer fåfå va kvar. Tack för feedback Åsa

Åsa Lund
Ibland kan man till och med känna på en vägg om den är bärande eller inte genom att putta/trycka på den. Om den gungar och ger efter är den inte bärande.

• Gilla
Rasmus504
  • Laddar…
Skulle inte tro att den är bärande. Däremot kan den vara stomstabiliserande.

• Gilla
Rasmus504
  • Laddar…
T tummenrättihanden skrev:
Skulle inte tro att den är bärande. Däremot kan den vara stomstabiliserande.
Betyder det att man då inte bör ta bort den?

Väggen är absolut inte bärande. Det är däremot pelaren mellan dörrarna. Eftersom det finns gott om tvärgående väggar på andra sidan hjärtväggen är väggens stabiliserande verkan försumbar.

• Gilla
Ingenjören och 1 till
  • Laddar…
J justusandersson skrev:
Väggen är absolut inte bärande. Det är däremot pelaren mellan dörrarna. Eftersom det finns gott om tvärgående väggar på andra sidan hjärtväggen är väggens stabiliserande verkan försumbar.
Tack för återkopplingen. Jag återkommer med resultatet sen, så kanske någon annan också blir hjälpt.
Allt gott

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.