Hej vi har en duschkabin som ett av fästerna givit sig på, det står inget märke (fanns där när vi flyttade in) så jag kan inte hitta reservdelar. Jag tog lite bilder med hopp om att kanske någon här känner igen delen och ett ställe där den går att köpa?

DSC_0024.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_0025.jpg
Skapa konto
DSC_0026.jpg
Skapa konto
DSC_0028.jpg
Skapa konto
DSC_0030.jpg
Skapa konto

Jag provade även att limma tillbaka hjulet med lim som baseras på Cyanoacrylat, men det håller inte. När duschväggen lutar mot fästet så ger det med sig. Om ni inte känner igen delen, kan ni ge tips på bättre lim som passar denna hårdplast bättre. Som kanske håller?

Tack på förhand!

Redigerat:
Hej, det ser ut som rullar till en MACRO duschvägg eller duschkabin. Jag hade samma problem, plasten sprack.
Det finns en ersättare i metall. Kostar en liten slant men håller!

Gå till en VVS-butik och ta med dig en trasig så kan de säkert beställa hem vad du behöver. I mitt fall (i Västerås) var det lagervara.

Macro är det, Jag tror jag har en hel påse liggande, skall kolla

Tyvärr hittar jag dom inte, jag flyttade förra sommaren.
När mina plast pajade fick jag nya utan kostnad, det var hos kakelproffsen i Falun, trots att jag inte köpt kabinen där, Macro bytte ut alla gratis.

Tack så mycket för alla svaren, skall höra mig för såg att Macro hade ÅF lista på sin hemsida. Ringa runt :) tack igen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.