Hej! Vi har köpt ett hus med denna planritning och behöver ha fem sovrum. Någon som har några idéer? Jag tänker fyra rum i den del där allrummet är (alltså inkl de två rummen som är på 10kvm) Men jag inte riktigt hur.
Tips mottages tacksamt.

• Ritning av en villa med detaljerade mått och rumsuppdelning, visar planlösningen för ett hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vägg från rum 2 ner mot 3 4 och sen dörr i 45 graders vinkel som öppnas innåt i det nya rummet

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Hej! Tack för förslaget. Fast blir det inte 4 sovrum totalt då, eller fattar jag dej fel? Jag behöver 5 sovrum

Planritning av hus med markeringar för förändringar och måtten utskrivna.
Skapa konto

• Gilla
LouiceH
  • Laddar…
Nej. Om man sätter dörren 45 grader istället för som lillanutten ritat så slipper man bygga om de två nedre rummen. Det blir ju ett rätt litet rum dock.

raveper raveper skrev:
Nej. Om man sätter dörren 45 grader istället för som lillanutten ritat så slipper man bygga om de två nedre rummen. Det blir ju ett rätt litet rum dock.
Jag förstår faktiskt inte hur du menar heller? Utan att allrumsrummet blir minimalt. Kan du visa bild?

Unikt namn
Ritning av husplan med markerat framtida TV-rum för barnen bakom dörrar.
Skapa konto

Det är nog rätt skönt om ungarna kan behålla ett eget TVrum bakom dörrar, för kompishäng etc.

• Gilla
lillanutten och 2 till
  • Laddar…
Ritning av husplan med markerad väg för potentiellt extra rum och passager.
Skapa konto

• Gilla
LouiceH
  • Laddar…
Kan ju snedställda de andra dörrarna med om det blir för smalt.
Ritning av en husplan med markerade förslag på förändrade dörrpositioner i rött.
Skapa konto

• Gilla
LouiceH
  • Laddar…
Tack för hjälpen! Det uppskattas verkligen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.