Behöver extremt enkel och billig mobiltelefon

1k läst  23 svar

1. H
    Medlem · Nivå 11
    Exakt som du säger, Telefonen får aldrig täckning, alltså helt gratis!

Finns bara Telia, oavsett vart man bor tycker jag, om man inte har fastnat i en större stad i mitten av landet..

• Laddar…
  2. MathiasS
    Medlem · Nivå 24
    Vi pratar Finland nu.

3. K
    Husägare Nivå 11
    Förr tyckte jag Telia var överlägset, men de har blivit sämre. Trots att jag bor i Skåne i ett mindre samhälle så är det riktigt usel täckning ned Telia. Telenor har MYCKET bättre täckning på flera ställen.
    Men ingen kan väl täcka allt antar jag.

4. MultiManOriginal
    Medlem · Nivå 8
    Titta på täckningskartorna här: http://www.mobilabonnemang.nu/artiklar/bast-tackning . Tre lider av allvarlig vitiligo på kartorna, mycket värre än någon annan i övre delen av Sverige.

5. granis70
    Medlem Nivå 5
    Signaturen Heimlaga som startade tråden bor i Finland.

6. MultiManOriginal
    Medlem · Nivå 8
    Varför citerar du mig? Det var @KnockOnWood som började med frågan om abonnemang och det kan inte få stå oemotsagt. Dessutom kan det vara av värde att se vem de finska bolagen samarbetar med i Sverige eftersom han enligt egen utsago tillbringar en del tid i vårt land.

7. K
    Husägare Nivå 11
    Täckningskartorna har jag dåligt förtroende för.
    Men generellt ärlig Telia fortfarande bra eller kanske bäst skulle jag tro.
    3, eller Comviq är väl de mobiloperatörer jag nog aldrig skulle anlita med tanke på täckningen.

Vitiligo?
    Måste jag googla.
    Om inte du hinner före.

8. Nyfniken
    Medlem · Nivå 17
    Michael Jacksons hudsjukdom. Man får fläckar på huden utan pigment.

• Laddar…
  9. H
    Medlem · Nivå 17
    Ja folk har ju olika begåvningar.
    Det lär finnas personer som inte kan skriva inlagor till olika myndigheter själv och som inte kan lära sig räkna integralkalkyl och inte lösa ekvationssystem för hand. Det lär ju också finnas personer som inte kan timra och som inte kan byta bord i en träbåt och som inte ens kan vässa en fogsvans ordentligt.
    Min svaghet är elektroniska prylar där man måste komma ihåg hur man skall göra för att få ett visst resultat. Det krävs en väldig arbetsinsats för att lära mig sådant.
    Därför prioriterar jag. Bordsdatorn och grafräknaren och telefonen ger så stor nytta att jag på ren envishet har lärt mig använda dem nödtorftigt fastän det tog mycket tid. En smarttelefon ger för liten nytta i förhållande till insatsen. Tvn ger ingen nytta alls.

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: