784 läst · 3 svar
784 läst
3 svar
Behöver energideklaration
Hej, har ett huslån som jag får 0,10% rabatt på om vi skickar in en energideklaration som visar att huset är A eller B-klassat.
Tips på företag/konsulter som ordnar detta för billigaste kostnad? Huset bor i Mölndal.
Huset är bara ett par år och syftet är enbart att få billigare lån.
Tips på företag/konsulter som ordnar detta för billigaste kostnad? Huset bor i Mölndal.
Huset är bara ett par år och syftet är enbart att få billigare lån.
Förstår inte hur det ska sänka räntan , första gången som jag hör det , undrar vad banken har för avsikt med en deklaration , ska det vara för betalningsförmåga eller ?? Lånet har ni fått efter er betalningsförmåga vid köpet
En energideklaration är inte gratis , ring några och fråga vad en sådan kan kosta , står säkert i telefonkatalogen 0,10 % är<inte mycket , klart har ni stora lån kan det vara en del , men betänk kostnaden för att få en deklaration , och hur länge gäller den mot banken förevigt eller tidsbegränsat . kanske det blir dyrare , slå ut det på ett antal år , Kan vara billigare att låta bli
Borde gå att räkna på
En energideklaration är inte gratis , ring några och fråga vad en sådan kan kosta , står säkert i telefonkatalogen 0,10 % är<inte mycket , klart har ni stora lån kan det vara en del , men betänk kostnaden för att få en deklaration , och hur länge gäller den mot banken förevigt eller tidsbegränsat . kanske det blir dyrare , slå ut det på ett antal år , Kan vara billigare att låta bli
Borde gå att räkna på
Ja det är inget konstigt att räkna på. Det är därför jag behöver det så billigt som möjligt.
SEB och SBAB erbjuder detta. Argumentet är att värna om miljön, rabatten får man endast om huset har god energiprestanda.
SEB och SBAB erbjuder detta. Argumentet är att värna om miljön, rabatten får man endast om huset har god energiprestanda.
Liknande trådar
-
Trapprenovering – Behöver tips. Aka "VM i detaljer"
Byggmaterial & Byggteknik -
Behöver jag montera bypass til golvvärmen?
Värme allmänt -
Hur behöver jag säkra - 20A eller kan jag ha 16A
Värme allmänt -
Behöver lite hjälp med Excel (web) och pivot-tabeller...
Teknik -
Lägga fiskbensparkett, behöver höja golvet 2mm?
Golv