Hej Forumet.
Vi har nu bott i vårt hus i snart tre år och det har blivit dags att ta hand om golvet på vår veranda. Vi skulle nog egentligen ha gjort det förra sommaren men det blev inte av. Golvet är behandlat och ser svart ut men jag är rätt säker på att det inte är målat ialla fall. På trappan och där man går så är det mycket ljusare och den märka färgen ser ut som att den är "sliten". Dvs ingen färg som flagnar eller liknande. Då jag själv är rätt novis på detta så undrar jag om det finns någon kunnig som har nå¨got bra tips på vad jag ska behandla det med?
Svart Lasyr? Eller kanske bara lägga på träolja? Eller kanske träolja med pigment?
Och i så fall bör jag väl rengöra först. Kan man bara skrubba av med vanlig grönsåpa och sen kleta på med olja/lasyr? Eller bör man ha något annat att rengöra med? Vanligt diskmedel?
Tack för input.

• Slitet träverandagulv med ljusare områden på stegbrädorna och synliga skruvar. Färgen ser ut att ha nötts bort snarare än att ha flagnat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slitna trätrappsteg och veranda med mörkt golv, omgärdad av blommor och grönska. En svart dörrmatta placerad vid trappans fot.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.