Hej

Håller nu på med att byta fönster på kåken och tänker sälja de 2-glas fönster som suttit i kåken men har ingen aning om vad man kan begära för pris på dessa!

Alla är med karm, vitmålade och i gott skick

Dessa fönster är de jag tänker sälja, vad hade ni begärt för dessa?
--------
4st Sidohängda (2st vänster, 2st höger) 10x16 (Spricka i ytterglaset på ett fönster)
1st altandörr vänsterhängd m. fönster 10x21 (fönstret i dörr samma höjd som 10x16)

3st Sidohängda (2st höger, 1st vänster) 9x13
1st altandörr vänsterhängd m. fönster 9x21 (fönstret i dörr samma höjd som 9x13)

2st Sidohängda tvådelat (litet och stort fönster) 14-x13
3st Sidohängda insynsskyddade (2st vänster, 1st höger) 5x13
4st Överkantshängda 9x4

Persienner i 1st 10x16, 2st 9x13 (vä & hö) & 1st dörr 9x21

Redigerat:
Hej,
Hur gamla är fönstrena? Säljs de med eller utan karm?

Åldern är av stor betydelse för hur mycket du kan ta för dom. Riktigt gamla fönster kan vara rejält dyra på grund av att det gamla fönsterglaset numera är så svårt att få tag på. (Titta genom glaset, är det lite ojämt, buckligt så är det mera värt en helt slätt!) Är det fönster från, låt säga 50-talet så skulle jag gissa 300-600 kr per fönster med karm (beroende på skick). Är det 70-tals fönster så kan de t.o.m vara svåra att bli av med, eftersom det finns mycket sådant på Blocket.

Mitt förslag är att du tittar på Blocket vad andra tar just i närheten av var du bor. Då får du en bra uppfattning om vad som är rimligt pris.

De säljs alla med karm och huset är från -69 likaså fönstren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.