Jag har två luckor (vardera 55 cm hög och 70 bred, med hyfsat ordentliga gångjärn) på insidan av vilka jag nu planerar att montera verktygstavlor. Jag har ”en massa” verktyg (skruvmejslar, hammare, bågsågar, mm) och tänkte att detta kan bli ett bra ställa att förvara en del av den på med den extra bonusen att det blir lättare att hitta det jag söker jämfört med de olika lådor i vilka jag idag förvarar verktyg.

Jag rankar funktion som nr 1, utseende nr 2 och pris nr 3.

Vilken verktygstavla tycker ni vore bäst för ändamålet?

hsd
AJ produkter har plåttavla med fyrkantiga hål för krokar mm
Lågpris alternativ Clas Ohlson, målad hålmasonite med små runda hål för krokar mm
Har båda sorterna, plåt där den används mest och masonit där den används mera sällan

• Gilla
Cff
  • Laddar…
Mest praktiskt är att sätta verktygstavlan som dörr så du kan använda den tvåsidigt. Gärna med en rejäl ram så att verktygen på insidan hänger helt eller delvis i dörren. I nederkanten av ramen gör du hål för insexsnycklar och spår för spetsarna på skruvmejslar och stämjärn.
Fast då måste du antagligen också skaffa nya gångjärn.

• Gilla
Ozzys Gozze
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Mest praktiskt är att sätta verktygstavlan som dörr så du kan använda den tvåsidigt.
det hade onekligen varit toppen ur perspektivet att få plats med så mycket som möjligt. Dock vetter utsidan av luckan ut mot matplatsen så den vill jag fortsätta ha helt slät och vit

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.