4 995 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Bästa datorprogrammen för att rita badrum?
Hej,
Jag tänkte bara höra vilka som är de bästa Windows-datorprogrammen för att göra ritningar för badrum i? Gärna ett där man även kan få se en 3D-modell av hur badrummet ser ut.
Jag sökte en del på forumet men många av trådarna i ämnet var 5 år eller äldre, så jag tänkte att det kanske kan vara värt att ställa frågan igen för att få ett aktuellt svar.
Jag tänkte bara höra vilka som är de bästa Windows-datorprogrammen för att göra ritningar för badrum i? Gärna ett där man även kan få se en 3D-modell av hur badrummet ser ut.
Jag sökte en del på forumet men många av trådarna i ämnet var 5 år eller äldre, så jag tänkte att det kanske kan vara värt att ställa frågan igen för att få ett aktuellt svar.
Hafa har någon variant som är semi-online. Dvs en del måste installeras i datorn men man måste logga in via deras portal.
Där fanns modeller av många olika toastolar osv, från kända märken. Även kakel!
Jag använde den när jag inte orkade med sketchup.
Där fanns modeller av många olika toastolar osv, från kända märken. Även kakel!
Jag använde den när jag inte orkade med sketchup.
Vad är det som gjorde att du inte orkade med Sketchup? Är det för komplicerat eller omständligt att använda?Realdoolar skrev:
För egen del vill jag gärna ha ett program som är hyfsat enkelt, men ändå stödjer de vanligaste fallen. Inget superavancerat CAD program som tar evigheter att lära sig för att komma någonstans alltså...
Sketchup är ju inte superavancerat, men en sak jag inte gillade var avsaknaden av bra modeller. I Hafa's lösning kunde man ju t.ex hitta en skalenlig modell av Ifö sign etc.
Hafa's lösning är kanske inte den bästa, men tillräckligt för att skissa på ett badrum. Betydligt lättare att använda och kräver inte lika mycket input som sketchup.
Hafa's lösning är kanske inte den bästa, men tillräckligt för att skissa på ett badrum. Betydligt lättare att använda och kräver inte lika mycket input som sketchup.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bästa upplägget för läggning av klinker
Badrum -
bästa kaminen för ge värme inomhus
Ved, Pellets, Flis -
Bästa lösning för underlagstak med bärreglar på takstolar.
Tak & Vind -
Bästa märket för vattenlås, avlopp och sånt?
Vatten & Avlopp -
Hjälp mig välja bästa lösningen för att bredda befintlig krypgrund
Grund & Markarbeten