Min älskade tryckluftslangvinda klarade inte av att fastna i en dörr. Nu pyser det i skarven mellan plast och metall längst ut på slangen. Jag gissar att alla MacGyver-fix med lim, tejp och liknande är lönlösa. Eller?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 122 inlägg
Skaffa en ny koppling och sätt på?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 122 inlägg
En sån här? Jag är helt okunnig om sånt. Om jag köper en sån här för rätt slangdiameter och trycker på, gissar jag att jag kommit halvägs. Sedan dit med en slangklämma eller vad håller den på plats? Finns det så små slangklämmor?
Ja en sådan och först på med slangklämman på slangen och sedan in med kopplingen och avsluta med att dra åt slangklämman.Hep skrev:
Sedan en ett eller två-örig klämma:
https://duab.se/el-bygg/infastning/...-slangklamma-2-orig-oronklamma-oetiker-5-7-mm
Du kan knipa dessa med en vanlig hovtång.
https://duab.se/el-bygg/infastning/...-slangklamma-2-orig-oronklamma-oetiker-5-7-mm
Du kan knipa dessa med en vanlig hovtång.
Produkter som diskuteras: "hovtång"
Hovtänger
Hovtänger är specialverktyg som används av hovslagare och djurägare för att trimma och underhålla hovar på hästar och andra hovbärande djur. De är utformade för att klippa genom den hårda keratin som hovarna består av, vilket kräver en
Läs mer
En sista dumfråga. Jag mäter innerdiametern på slangen, men är det bara det som skiljer? Eller finns det hundra olika standarder på själva snabbkopplingen som ska passa t ex dyckertpistolen och blåsmunstycket?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 122 inlägg
Själva kopplingen är väl i sammanhanget samma, det är bara "slangändan" som låt vara olika.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Är det någon större besparing att bara kakla en vägg?
Badrum -
Siemens Tvättmaskin felkod F57 bara fel på styrkort eller motor också
Vitvaror -
Siemens ugn värmer inte, bara att slänga?
Vitvaror -
Är denna skruvautomat bara att slänga?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
kostnad i runda slängar för att riva bärande vägg i bostadsrättslägenhet
Byggmaterial & Byggteknik