Lösvirkesbyggare
· Kristinehamn
· 105 inlägg
Jag vill ha en modern form av torpargrund med plattor på mark och balkar som Tjällden säljer men undrar om man kan köpa balk som är 200x500x6000, (deras är små sektioner) gärna isolerade och gjutna i betong. Jag ska ställa golvbjälklaget "direkt" på balken. Anledningen är att jag vill ha ett flexibelt användande av byggnaden och betongplatta ger inte det. Plintgrund skulle vara 21 plint och jag letar efter ett alternativ.
Kan man använda ALBA balk utan att gjuta platta som balk runt om med golvbjälklag ovanpå (plattor med cc 600-1000.
Gärna länk till leverantörer!
Kan man använda ALBA balk utan att gjuta platta som balk runt om med golvbjälklag ovanpå (plattor med cc 600-1000.
Gärna länk till leverantörer!
Lösvirkesbyggare
· Kristinehamn
· 105 inlägg
Hej,
med Tjällden. Mycket smidigt och bra. Plattor-varmisolerade block och plåtar. Blocken pirraden tanten å jag ut efter att vi paddat och lasrat in plattorna. La ut isoleringen på plasten inuti grunden och skruvade fast en syll samt bärlag ovanpå syllen. Upplever konstruktionen bra och isolervärdet med 45x220 som helt ok.
med Tjällden. Mycket smidigt och bra. Plattor-varmisolerade block och plåtar. Blocken pirraden tanten å jag ut efter att vi paddat och lasrat in plattorna. La ut isoleringen på plasten inuti grunden och skruvade fast en syll samt bärlag ovanpå syllen. Upplever konstruktionen bra och isolervärdet med 45x220 som helt ok.
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
-
-
-
Liknande trådar
-
Typkod 120 eller 220, lantbruk eller småhus, omprövning?
Juridik -
Varför var det farligt att bygla nolla + jord i ett uttag vars central är av PEN typ?
El -
Kallras...typ - kan jag stänga för ventilen?
Ved, Pellets, Flis -
Eldat för hårt eller fel färgtyp?
Värme allmänt -
Är det säkert att ansluta en bänkdiskmaskin till denna typ av Mora köksblandare?
Kök