Byggahus.se
Jag vill ha en modern form av torpargrund med plattor på mark och balkar som Tjällden säljer men undrar om man kan köpa balk som är 200x500x6000, (deras är små sektioner) gärna isolerade och gjutna i betong. Jag ska ställa golvbjälklaget "direkt" på balken. Anledningen är att jag vill ha ett flexibelt användande av byggnaden och betongplatta ger inte det. Plintgrund skulle vara 21 plint och jag letar efter ett alternativ.

Kan man använda ALBA balk utan att gjuta platta som balk runt om med golvbjälklag ovanpå (plattor med cc 600-1000.

Gärna länk till leverantörer!

Hur löste du det?

Hej,
med Tjällden. Mycket smidigt och bra. Plattor-varmisolerade block och plåtar. Blocken pirraden tanten å jag ut efter att vi paddat och lasrat in plattorna. La ut isoleringen på plasten inuti grunden och skruvade fast en syll samt bärlag ovanpå syllen. Upplever konstruktionen bra och isolervärdet med 45x220 som helt ok.

• Gråa betongblock och isolerade plattor vid grunden till ett byggprojekt utomhus med en grön linje och staket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grundläggning med isolerade betongblock och träsyll på grus, i byggfas utomhus.
    Skapa konto
  • Isolerad grund med syll och bärlag på plattor och isoleringsblock, konstruktion närbild.
    Skapa konto
  • Grundkonstruktion med isolering, träsyll och bärlag ovanpå, monterad i en grävd byggplats.
    Skapa konto
  • Golvkonstruktion med isolerade betongblock och träsyllar monterade ovanpå en plastfilm.
    Skapa konto
  • Nybyggd grund med isolerade block och träsyll, samt början till stomme för husbygge.
    Skapa konto
  • Gilla
JJL - Ljungen 4
  • Laddar…
Ser fint ut!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.