4 369 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Bakläxa för byggföretag som inte skrivit ordentligt avtal med husägare
På konsumentens sida
· 3 421 inlägg
En husägare menar på att ett byggföretag bytt papp på hennes tak utan att de haft ett avtal.
Du kan läsa artikeln här: Bakläxa för byggföretag som inte skrivit ordentligt avtal med husägare
Du kan läsa artikeln här: Bakläxa för byggföretag som inte skrivit ordentligt avtal med husägare
Kan vara "irländska hantverkare". Givetvis behöver de inte vara från Irland men fenomenet med asfaltsläggare och på senare tid även andra former av hantverkare som mer eller mindre tvingar sig till arbete och betalning för detta har pågått länge. Främst har det varit just asfaltsläggare från Irland. Ofta riktar de in sig på äldre personer och agerar enligt de utsatta ofta hotfullt. Kräver sedan betalning enligt det muntliga avtal som hantverkaren menar fanns, men som husägaren inte känner till.T twoody skrev:
”... bunden av det avtal som Svevitak påstått har ingåtts, skriver Allmänna Reklamationsnämnden.”
Som medlemmen SRF05 skrev i tråden nedan så blev det en tråd om Svevitak, fast inte en positiv tråd
https://www.byggahus.se/forum/threads/svevitak.344920/
Som medlemmen SRF05 skrev i tråden nedan så blev det en tråd om Svevitak, fast inte en positiv tråd
https://www.byggahus.se/forum/threads/svevitak.344920/
Jag har även kollat upp alla som jobbar där,dom är kriminella och dömda och har haft med polisen att göra,skulle inte låta dom lägga mitt tak! Hoppas någon gör en anmälan på dom på hur dom lurar gamla människor på pengar,som min granne har råkat ut för!! Bedrövligt
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Byggföretag får bakläxa – tvingas rätta till bristfälligt takarbete
Artikelkommentarer -
Bakläxa för byggföretag efter att stenar släppt i mur
Artikelkommentarer -
50 000 kronors bakläxa för byggföretag efter inglasning av altan
Artikelkommentarer -
Bakläxa för byggföretag efter sprickor i nymålad vägg.
Artikelkommentarer -
Bakläxa för byggföretag som krävde kund på pengar för offert
Artikelkommentarer