3 655 läst ·
9 svar
4k läst
9 svar
Bahco Ergo, bra eller anus???
Har sökt lite bakåt i forumet o hittat både ris o ros angående Bahco verktyg. Här är min åsikt/erfarenhet.
Jag har alltid tyckt om Bahco verktyg
o inte upplevt den där sämre kvalisorten som många påtalat efter att Bahco flyttat produktionen söderut till låglöneländer. Det var fram tills idag.....
Skulle rengöra o diska ur tanken ordentligt på min Moccamaster kaffebryggare, o i botten på tanken sitter 2st T20 torx skruvar. Lossade skruv nr 1 först o inga problem, satt inte så hårt. Lossade skruv nr 2 o de knäppte till o skruven lossnade, trodde jag. Men nä då, skruven satt kvar så fint så, de va istället klingan på min Ergo BE-8920 som släppte inuti handtaget
Skall ju nämna det också att jag har inte våldat med mejslarna eller på nåt vis överbelastat klingorna, utan jag vill kalla mitt användande normalt.
Någon mer som upplevt något liknande problem med Bahcos skruvmejslar, eller har jag fått tag i ett tråkigt måndagsex???
Och att åberopa någon garanti är nog knappt lönt, då mejslarna är över 2 år gamla, och att köpa nya är inte många hundralappar o snacka om.
Så ny sats Torx-mejslar står på listan, känns som det blir Wiha eller nåt annat märke, för o se hur kvaliten känns på andra verktyg.
Jag har alltid tyckt om Bahco verktyg
Skulle rengöra o diska ur tanken ordentligt på min Moccamaster kaffebryggare, o i botten på tanken sitter 2st T20 torx skruvar. Lossade skruv nr 1 först o inga problem, satt inte så hårt. Lossade skruv nr 2 o de knäppte till o skruven lossnade, trodde jag. Men nä då, skruven satt kvar så fint så, de va istället klingan på min Ergo BE-8920 som släppte inuti handtaget
Skall ju nämna det också att jag har inte våldat med mejslarna eller på nåt vis överbelastat klingorna, utan jag vill kalla mitt användande normalt.
Någon mer som upplevt något liknande problem med Bahcos skruvmejslar, eller har jag fått tag i ett tråkigt måndagsex???
Och att åberopa någon garanti är nog knappt lönt, då mejslarna är över 2 år gamla, och att köpa nya är inte många hundralappar o snacka om.
Så ny sats Torx-mejslar står på listan, känns som det blir Wiha eller nåt annat märke, för o se hur kvaliten känns på andra verktyg.
Jag körde alltid med Bacho ergo innan. Hade en del såpass gamla så att det stod Sandvik på dem. Men några nya som va märkta made in spain. De senare va mycket klenare i klingorna än de riktiga. Det var även de som gick sönder.
Fick en uppsättning wera kraftform i julklapp och kan inte vara mer nöjd! Helt annat grepp i skruven med lasertip och bra grepp för handen.
Fick en uppsättning wera kraftform i julklapp och kan inte vara mer nöjd! Helt annat grepp i skruven med lasertip och bra grepp för handen.
Dedär håller jag fullständigt med om. Så fort det dyker upp brister i kvaliten på vissa verktyg, så drar det ju ner namnet fullständigt i skiten. Och vad man läser här och var, så uppfattar jag det som att kvalitetsänkningen drabbat stora delar av sortimentet.P-plats skrev:
Bahco är inte vad det har varit. Som klyschan säger: De va bättre förr....
Jag är med en testgrupp som testar Bahco handverktyg och enligt dom rapporterna jag fått så har Bahco tagit åt sig kritiken ang spanskt stål.
Av alla grejor jag testat så har bara deras kniv gått sönder och då under hårda tester
Självklart hade jag velat se att det var gjort i Sverige.
Av alla grejor jag testat så har bara deras kniv gått sönder och då under hårda tester
Självklart hade jag velat se att det var gjort i Sverige.
Bahco ägs väl av snapon? De kanske medvetet tryckt ned kvalitén till förmån för sina andra premium märken? (Om jag kommer ihåg korrekt så började väl kvalitén dala redan på -80 talet när tillverkning lades ut till bl.a. Argentina, vill minnas några 'kassa' blocknycklar från min moppeålder)
Roligt att höra, hoppas det ger resultat...Fredrik.engdahl skrev:
Sen kommer dom nog aldrig tillverkas i Sverige igen för då skulle nog få ha råd att köpa dom.
Tyvärr så är det nog så.
Sen kan dom ju säga en sak till mig & göra något helt annat
Sen kan dom ju säga en sak till mig & göra något helt annat
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Förankring pergola - stolpspjut eller betongplint?
Altan & Uteplats -
Tryckt eller obehandlat virke till pergola?
Altan & Uteplats -
Fästa pergola i fasad eller inte?
Altan & Uteplats -
Pergola nära tomtgräns? Grannmedgivande eller ej?
Altan & Uteplats -
Pergola eller altantak över del av uteplats
Altan & Uteplats