Behöver sätta hängränna på altantaket och koppla det till dagvattnet där husets stuprör redan är kopplat. Vad är snabbast smidigaste lösningen för detta tror ni ? Vill helst slipp stå och gräva och ha mig. Bifogar lite bilder för man ska förstå vad jag pratar om 😅👍🏻

• Altantak med behov av hängränna, dagtid. Sandra väggar med gardiner och synligt vardagsrum. Gräsmatta runtom, skymning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altan med transparanta gardiner och belysning, ansluten till hus med rött tak. Stuprör syns vid sidan av altanen, belägen på gräsmatta under mulen himmel.
    Skapa konto
  • Altan med vitt räcke och glas, hängränna saknas på taket, ljusslingor synliga inuti. Gräs i förgrunden, dämpad belysning i skymningstid.
    Skapa konto
Krilleman
L LouiW skrev:
Vill helst slipp stå och gräva och ha mig.
Vill du ha det snyggt och stilrent så är grävningen ett måste...
Ser ju inte ut att vara allt för långt...

Även fast det är tyngst så skulle jag klassa det som enda korrekta vägen framåt.

Passa samtidigt på att sätta självrensande lövsilar. Typ "lövis" på båda anslutningarna från taket.

Finns numera även på Biltema.
https://www.biltema.se/bygg/tak/takavvattning/takavvattning-vit/renstratt-sjalvrensande-2000032598
Vit självrensande lövsil för takanslutning, placeras på stuprör för att förhindra lövansamling och blockering. Finns på Biltema.
Skapa konto

Vägg med fönster och gardiner, ljusslinga synlig. Utanför är en gräsmatta markerad med röda och gröna linjer som visar potentiella grävarbeten.
Skapa konto

Krilleman Krilleman skrev:
Vill du ha det snyggt och stilrent så är grävningen ett måste...
Ser ju inte ut att vara allt för långt...

Även fast det är tyngst så skulle jag klassa det som enda korrekta vägen framåt.

Passa samtidigt på att sätta självrensande lövsilar. Typ "lövis" på båda anslutningarna från taket.

Finns numera även på Biltema.
[länk]
[bild]

[bild]
Jo jag förstår din tanke men kändes sådär och borra sågs upp ett hål längre ner i dagvattenledningen så lutningen blir negativ på slangen ja gräver ner i backen men de kanske är vanligt att man gör ingrepp på det viset 😅👍🏻

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.