Behöver sätta hängränna på altantaket och koppla det till dagvattnet där husets stuprör redan är kopplat. Vad är snabbast smidigaste lösningen för detta tror ni ? Vill helst slipp stå och gräva och ha mig. Bifogar lite bilder för man ska förstå vad jag pratar om 😅👍🏻
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 726 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 726 inlägg
Vill du ha det snyggt och stilrent så är grävningen ett måste...L LouiW skrev:
Ser ju inte ut att vara allt för långt...
Även fast det är tyngst så skulle jag klassa det som enda korrekta vägen framåt.
Passa samtidigt på att sätta självrensande lövsilar. Typ "lövis" på båda anslutningarna från taket.
Finns numera även på Biltema.
https://www.biltema.se/bygg/tak/takavvattning/takavvattning-vit/renstratt-sjalvrensande-2000032598
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo jag förstår din tanke men kändes sådär och borra sågs upp ett hål längre ner i dagvattenledningen så lutningen blir negativ på slangen ja gräver ner i backen men de kanske är vanligt att man gör ingrepp på det viset 😅👍🏻Krilleman skrev:Vill du ha det snyggt och stilrent så är grävningen ett måste...
Ser ju inte ut att vara allt för långt...
Även fast det är tyngst så skulle jag klassa det som enda korrekta vägen framåt.
Passa samtidigt på att sätta självrensande lövsilar. Typ "lövis" på båda anslutningarna från taket.
Finns numera även på Biltema.
[länk]
[bild]
[bild]
Liknande trådar
-
Bästa tipsen för att få upp FTX-aggregat på vinden!
Ventilation -
Era bästa (efterkloka) råd och tips inför en dränering
Grund & Markarbeten -
Tips på bästa lösningen för mera varmvatten.
Värme allmänt -
Vi behöver flytta för barnens skull. Era bästa tips kring mäklare osv?
Köpa & Sälja hus -
Bästa tips för att bila upp betonggolvet?
Grund & Markarbeten