Byggahus.se

Bästa sättet att kapa en bit av dörr?

14k läst  51 svar

1. Fjojtmehmet
    Renoverare · Nivå 7
    Jag är besviken att du inte kallar skruvdragaren vid sitt rätta namn, nämligen knarp.

2. A
    Medlem · Nivå 14
    Google ger ingen träff på knarp, är du säker?

3. M
    Husägare · Nivå 12
    En bit planhyvlat virke på vardera sidan om dörren (och en tving i varje ände) som anhåll för en fogsvans.
    Därefter ett par drag med en handhållen bandputs innan anhållen tas bort.

4. S
    Medlem Nivå 3
    Haha vilken jäkla debatt det blev. Ja, tänker faktiskt inte orka hyra släp och låna bil med dragkrok för att baxa dörren till en firma som kapar den. Ej heller tänker jag hyra verktyg för att kapa en dörr. Det får bli med manuell kraft, kanske en bräda som hjälper mig att stabilisera något.

Det jag tror ni glömmer lite är att detta är nedersidan på en enda dörr som vätter mot golvet. Är inte direkt så orolig för att folk ska gå med lupp och undersöka om kanten är 100% rak.. Går på med lite slipning efter jag kapar och sen blir det ny färg (dörren nyligen vitmålad) där nere, tror inte det kommer synas så farligt, och för att ens undersöka det ska man ju vara nere på golvet med huvudet platt mot det.

Däremot nördig som jag är njöt jag ändå av argumenten och debatten här måste jag säga :) Hade det varit 10 dörrar som skulle fixas så hade jag nog tänkt till en extra vända, men för en känns det bara inte värt det.

5. G
    Medlem Nivå 9
    Köp dig en cirkelsåg sätt en regel som stöd..Behöver ej kosta många hundralappar. Den kan du ha så länge du lever. Sänksåg med skena är ju det bästa men då kostar det mer pengar för dig!! Sticksåg låter som en dålig idé!

• Laddar…
  6. thomas33
    Renoverare · Nivå 15
    De här brukar inspektera nederdelen av dörrarna, men skvallrar sällan. :D
    baby-boy-crawling-clip-art-43872.jpg

• Laddar…
  7. Malin Sundell
    Medlem Nivå 1

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka