Hej! Har nyligen köpt en någorlunda välbevarad Huss byggt på 30 talet i 20 tals stil. Det finns några platser där fasad behöver lagas eller där tidigare arbeta har haft flera fogar i rad. och jag vill veta vad är mest hållbart sätt att göra det. Ffa vill jag veta hur jag ska byta ut fasad delar som har ruttnat eller behöver ersättas. Har kommer lite bilder på hur den tidigare ägare har gjort och de ställen jag vill laga. Helst vill jag inte ersätter då det är ursprugsfasad av kvalitets trä.

Jag tänker att jag skulle kunna maskera fogarna Sam lagar sprickor med kemisk trä + slipning. Och ersätter de dåliga brädor på samma metodik i andra bilden. Är jag ut och köra?

Träfasad med synliga fogar och rötskadat trä mellan brädorna, med rester av färg och slitna brädor som behöver renoveras eller ersättas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en äldre trähusfasad med sprickor och fogar, samt en skruv i mitten till vänster. Färgen är avskavd på vissa ställen, och träet ser slitet ut.
Skapa konto
En fasad på ett äldre hus med liggande panel av trä som visar tecken på slitage och tidigare reparationer runt ett fönster. Ställvis färgsläpp och sprickor syns.
Skapa konto
Fönster på fasad av träpanel med synliga fogar och tecken på slitage.
Skapa konto
Grå fasad med stående panel brädor, flera partier med avskavd färg och synliga skador, vissa delar har ruttnat trä.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.