Inför mitt eget badrumsbygge har jag behövt testa ritprogram för badrum. Här jämför jag och berättar vilka för- och nackdelar jag hittade med tre populära gratis ritprogram för badrum.

Du kan läsa artikeln här: Bästa ritprogrammet för badrum - en jämförelse

Är man ännu teknisk så rekommenderar jag blender

floorplanner.com tror jag är den absolut bäst av dem jag testat.

Sweet Home 3D tycker jag fungerar utmärkt, man kan använda inbyggda möbelmodeller, importera sådana man skaffar på nätet eller bygga egna från grunden. Man kan ävem importera texturer. Programmet är gratis (måste dock laddas ner) och lätt att lära sig om man kan grundläggande geometri.

Har inga nyliga bilder på ett badrum, men kan bidra med ett exempel på köket i det hus vi byggde 2018 med en rendering från planeringsstadiet.

Modernt kök, trä och grå skåp, inbyggda apparater, stor köksö, barstolar, ljust trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Modernt kök, mörkt trä, inbyggda apparater, köksö, barstolar, växtdekorationer, stor kyl, nattvy genom fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev att vi ändrade lite sen ändå, men programmets potential borde i alla fall framgå.

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Jag kan bara hålla med om att Sweet Home 3D (ett gratisprogram) är kraftfullt och flexibelt i många avseenden för att skapa planlösningar och lägga in standardobjekt samt kunna se rum och hela våningsplan i 3D utifrån och innifrån. Som med all lite mer avancerad mjukvara så behöver man lägga lite tid på att lära sig grundfunktionerna, men efter det så använder man inte längre "Ikea" program med dess alla begränsningar.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.