På konsumentens sida
· 3 297 inlägg
Inför mitt eget badrumsbygge har jag behövt testa ritprogram för badrum. Här jämför jag och berättar vilka för- och nackdelar jag hittade med tre populära gratis ritprogram för badrum.
Du kan läsa artikeln här: Bästa ritprogrammet för badrum - en jämförelse
Du kan läsa artikeln här: Bästa ritprogrammet för badrum - en jämförelse
floorplanner.com tror jag är den absolut bäst av dem jag testat.
Sweet Home 3D tycker jag fungerar utmärkt, man kan använda inbyggda möbelmodeller, importera sådana man skaffar på nätet eller bygga egna från grunden. Man kan ävem importera texturer. Programmet är gratis (måste dock laddas ner) och lätt att lära sig om man kan grundläggande geometri.
Har inga nyliga bilder på ett badrum, men kan bidra med ett exempel på köket i det hus vi byggde 2018 med en rendering från planeringsstadiet.
Blev att vi ändrade lite sen ändå, men programmets potential borde i alla fall framgå.
Har inga nyliga bilder på ett badrum, men kan bidra med ett exempel på köket i det hus vi byggde 2018 med en rendering från planeringsstadiet.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev att vi ändrade lite sen ändå, men programmets potential borde i alla fall framgå.
Husägare
· Stockholms län
· 339 inlägg
Jag kan bara hålla med om att Sweet Home 3D (ett gratisprogram) är kraftfullt och flexibelt i många avseenden för att skapa planlösningar och lägga in standardobjekt samt kunna se rum och hela våningsplan i 3D utifrån och innifrån. Som med all lite mer avancerad mjukvara så behöver man lägga lite tid på att lära sig grundfunktionerna, men efter det så använder man inte längre "Ikea" program med dess alla begränsningar.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur gör jag bästa locket för min TV-hiss?
Möbelsnickeri -
Hur spacklar jag på bästa sätt för att undvika spricka
Färg, Måla & Tapetsera -
bästa kabel för ljud på bilstereo
Teknik -
Plantera häck: Bästa tipsen och häckväxterna för din trädgård
Artikelkommentarer -
Vilket är Bästa ritprogrammet för att göra exakta planritningar?
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design