5 403 läst · 68 svar
5k läst
68 svar
Bästa pris på Wago? Eller köpa annat
Det är säkert därför elfirman inte ens tog upp dom 4 Wago dom använde för att kopppla in min avloppspump på fakturan.E elmont skrev:
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 067 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 067 inlägg
what?E elmont skrev:
Wago 221 används uteslutande av alla elektriker jag jobbat med. Extremt sällan man ens ser en Wago 773 på en arbetsplats.
Tänkte bara tillägga att det finns automatiska kabelskaltänger för några hundralappar att köpa som ger ett fint resultat utan ansträngning.
Här är ett exempel på en modell: https://www.clasohlson.com/se/Kabelskalare/p/30-7774
Här är ett exempel på en modell: https://www.clasohlson.com/se/Kabelskalare/p/30-7774
Produkter som diskuteras: "Kabelskalare"
Avisolertänger
Avisolertänger är specialverktyg designade för att ta bort isoleringen från elektriska kablar utan att skada den inre ledaren. De används ofta inom elektrisk installation och annat arbete där det är viktigt att kunna ansluta ledningar korrekt.
Läs mer
Vet inte vad FUD skulle betyda, men antar att det är något i stil med 'sprida skit om'.MultiMan skrev:
Jag har absolut inget emot Amazon, köper saker därifrån nästan veckovis. Men är helt klart mer eftertänksam kring att köpa saker därifrån som kan sluta trist, på ett eller annat vis.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 425 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 425 inlägg
FUD - Fear, Uncertainty, Doubt. Sådant som även en del politiker älskar att praktisera.
Så länge man köper från Amazon själva är risken mycket låg att få något som inte är det märket det säger sig vara.
Så länge man köper från Amazon själva är risken mycket låg att få något som inte är det märket det säger sig vara.
Njau, Amazon har benhårda krav på anslutna handlare samt eventuella returer/reklamationer samt att alla måste följa Amazons regelverk.MultiMan skrev:
https://www.amazon.se/gp/help/customer/display.html?ref_=hp_bc_nav&nodeId=GNW5VKFXMF72FFMR
Jo men det ligger ju i Jeff Bezos orginalideer för Amazon att det bara ska funka inkl inget strul.C cpalm skrev:
Har beställt många gånger och aldrig haft något strul. Sen kan jag tänka mig att med en kund som är dåligt påläst och inte har koll på vad som beställs så kan det eventuellt bli "gnissel" men det kan det ju bli med alla e-handlare. Alla felbeställningar är ju ett gissel för alla e-handlare.
Jag är helt med på att Wago 221 ger bättre kontakt mot en otvinnad FK än mot en tvinnad men borde man i så fall inte undvika EK i den typen av klämmor? En EK ger ju bara kontakt på "toppen" av kardelen om ni förstår hur jag tänker.Bo.Siltberg skrev:
Toppen och botten. Jag förstår hur du tänker, lite som jag tänker med att sätta på ändhylsor. Jag förstår syftet i många fall (om man ska lägga ledaren under en skruv t. ex.) men i vissa fall känns det som att det är bättre utan ändhylsa. I en hissklämma t. ex, då borde ju anläggningsytan bli större utan.M mlkjhr skrev:
Jag har inget som backar upp mitt tänk så det är bara vad jag tror. 🙃
Din tanke stämmer helt klartMüssli skrev:Toppen och botten. Jag förstår hur du tänker, lite som jag tänker med att sätta på ändhylsor. Jag förstår syftet i många fall (om man ska lägga ledaren under en skruv t. ex.) men i vissa fall känns det som att det är bättre utan ändhylsa. I en hissklämma t. ex, då borde ju anläggningsytan bli större utan.
Jag har inget som backar upp mitt tänk så det är bara vad jag tror. 🙃
Wago 2773 över 773 alla dar i veckan
221 Där det krävs eller om jag vet att kopplingen kommer behöva göras om inom snar framtid