Byggahus.se

Bästa ketchupen?

1. AndersMalmgren
    Renoverare · Stockholm · 8 306 inlägg

AndersMalmgren

Renoverare
    Japp 80 prick. Alla födda efter 80 är sk millenials. Gick utför där. 80 blankt var höjdpunkten för mänsligheten, när det gäller genpoolen allså, inte maten.

2. Snigla
    Maskot · Skåne · 8 730 inlägg

Snigla

Maskot
    Nått tips på bra sort/märke? De bästa vi hittat hitills är på Ica.. ”Mutti polpa”.. för att vara ”burk” är de smakmässigt några snäpp vassare än de andra..

Vi har provat både spanska, italienska o amerikanska ”tomatprodukter” (köpta både i specialbutiker och från utlandet);:)

Lite svårt att sätta fingret på vad som är bäst eg.. eftersom alla gillar olika sorters tomater.

Vi odlar ju tomater och chili själva och säljer lite såser - och precis som chilis har olika styrkor och smak.. så har tomater en lika stor smakvariation.. (söthet, syra, styrka, konsistens .. osv).

3. A
    Medlem · Skåne · 634 inlägg

arkTecko

Medlem
    Muttis ketchup på glasflaska är den bästa! För passerade tycker jag Garofalo är ett bra köp om man inte ska till specialaffärer. :)

• Laddar…
  4. AndersMalmgren
    Renoverare · Stockholm · 8 306 inlägg

AndersMalmgren

Renoverare
    Mutti Polpa är bra. Tyvärr är det lite för kallt för tomater här i Sverige. Körsbärstomater kan dock bli riktigt fina., Brukar köpa svenska från Cajsa Warg de är riktigt bra

5. P
    Medlem · 3 766 inlägg

pmd

Medlem
    Juste ketchup! ;)

6. P
    Medlem · 3 766 inlägg

pmd

Medlem
    Man kan inte tycka om sånt som massorna gillar om man vill hålla stilen. :D

• Laddar…
  7. E
    Medlem · 5 654 inlägg
    Konstig, denna tråd.
    Mycket får en lära sig, men något tips på bra ketchup verkar vara omöjligt att finna.

Får väl köpa någon flaska till helgen och försöka bidra. :p

8. Storsockret
    Medlem · 17 inlägg

Storsockret

Medlem
    Jag tycker om Muttis ketchup, men jag tycker att glasflaska är ett helvette så det blir ofta något annat.

9. P
    Medlem · 3 766 inlägg

pmd

Medlem
    Det finns massor av recept på ketchup på nätet. Något av dem borde väl vara bra? Jag har inte provat att göra ketchup, men det känns nu lite lockande.

Givetvis måste man börja med att odla tomater, men det har min fru redan satt igång med. Till hösten kanske jag återkommer med ett recept. :cool:

• Laddar…
  10. richardtenggren
    Självbyggare · Gävle · 3 797 inlägg

richardtenggren

Självbyggare
    Jag tyckte den smakade för mycket ättika, är väl skadad av Heinz :p

11. Byurn
    Nybyggare · Linköping · 364 inlägg

Byurn

Nybyggare
    :crysmile:

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.