Byggahus.se

Bästa ketchupen?

1. D
    Medlem · Österbotten · 3 739 inlägg

DennisCA

Medlem
    Ja detta är en evig diskussion hemma. Jag och sambon säger Heinz är bäst. Ena pojken skiter i vilket som, den andra säger vi måste köpa Felix.

Så ibland köper vi Heinz, ibland Felix (inte alls lika gott) eller båda för att hålla freden. Det är svårt detta med kökets viktigaste krydda... Hur är det i andra hushåll?

• Laddar…
  2. H
    Medlem · 112 inlägg

hahnson

Medlem
    Heinz alla gånger :)

3. Alfredo
    Besserwisser · Västernorrland · 11 126 inlägg

Alfredo

Besserwisser
    Då köper du en stor flaska Heinz och fyller en tom felixflaska från denna. Då blir alla nöjda! :devilish: Du är väl herre i ditt eget hus. :cool:

4. K
    Husägare · Skåne · 2 356 inlägg

knipo

Husägare
    Jag håller med på Heinz, även om jag inte är särskilt knusslig.
    De flesta går oftast bra.
    Men det finns några lågvatten därute.
    Bland annat ICAs egna ketchup.
    Fast den som är absolut mest varning för är Felix osötade ketchup. Den med blått lock.
    76CEA40D-C2C5-4F67-B7DA-84E120046368.jpeg
    Den är verkligen inte god. Det är tom så att inte ens barnen tar av den om den vanliga ketchupen är slut.

5. nino
    Renoverare · Dalarna · 9 989 inlägg

nino

Renoverare
    Heinz 50% har vi kört i säkert 15år

Men kan tycka att felix är god den med, lite tjockare tror jag den är

6. Marlen Eskilsson
    Administrator · Skåne · 6 359 inlägg

Marlen Eskilsson

Administrator
    Innan körde vi på Heinz för att det känns mer proffsigt, men sedan vi flyttade till Skåne har vi gått över till Felix, som i alla fall tidigare gjorde sin ketchup i Eslöv. Känns mer genuint tycker jag nu. Egentligen tycker jag att de smakar precis likadant. Mer skillnad är det då på majonäs. Hellmans är mycket godare än Findus. :)

• Laddar…
  7. D
    Medlem · Österbotten · 3 739 inlägg

DennisCA

Medlem
    Då det gäller majonäs föredrar jag Kavli eller Felix Kronmajonnäs (tror det finns bara i Finland). Köpte Hellmans en gång men tyckte det smakade ingenting förutom vinäger.

8. T
    Medlem · Sö · 2 291 inlägg

TheGame

Medlem
    Finns det nån köpes majonnäs som är som egenjord?

• Laddar…
  9. S
    Medlem · Skåne · 254 inlägg

segv

Medlem
    Felix ekologisk är det korrekta svaret. Tillverkad i Sverige, utan att alla insekter sprutas ihjäl.

• Laddar…
  10. T
    Medlem · 1 755 inlägg
    Heinz, alla gånger. Felix är ju vämjelig.

Mina barn fick varsin varmkorv av mina föräldrar när de var riktigt små, båda vägrade äta efter en tugga. Visade sig att det var Felix, men de hade en gammal flaska Heniz också så jag skrapade av och bytte och då gick det bra. De såg aldrig flaskorna, så blindtest på riktigt (om än inte riktigt dubbelblint) :)

11. H
    Medlem · Stockholm · 429 inlägg

Huzzbutt

Medlem
    Av gammal korvkokar princip: Slotts rang ketchup på bomb. Annars så Heinz ekologiska, lagom stor flaska.

• Laddar…
  12. tommib
    Bergsfogde · Stockholm · 13 041 inlägg

tommib

Bergsfogde
    Heinz, alla dagar i veckan.
    Gillade förslaget om att fylla en tom Felixflaska med Heinz, åtminstone för att se om barnet reagerar.

13. harry73
    bra på allt · Skåne · 12 773 inlägg

harry73

bra på allt
    Felix, men så viktigt är ketchupen inte hos oss.
    Majonnäs är viktigaste tillbehöret och den gör vi själva.

14. Stefflo
    Husägare · Västmanland · 421 inlägg

Stefflo

Husägare
    Eller så gör du egen ketchup, inte samma hållbarhet men med barn i huset så försvinner den säkert rätt fort. Odlar du dessutom egna tomater så blir det ännu trevligare.

https://www.koket.se/gor-egen-ketchup

15. H
    Medlem · 20 inlägg

Hetlund

Medlem
    Är det någon som kommer ihåg Libby's ketchup? När jag växte upp fanns Felix, Heinz och Libby's. I mitt föräldrahem var det alltid Felix som gällde.

Nu när jag är (mer än) vuxen så är Heinz Ekologiska favoriten, har varit så länge.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.