Byggahus.se
Biltemas svarta snickarbyxor tål svets och vinkelslip gnistor väldigt bra iaf, värre var det med mina handskar som brann upp när jag kapade plåt med vinkelslipen.
Luktade bränt bacon av min hand. :)

Till snickrande så tycker jag fortfarande om mina Colt från swedol, sköna och billiga så det kvittar om man skulle råka mörda dom. (byxorna då alltså, inte swedol).

T
skalman1 skrev:
Till snickrande så tycker jag fortfarande om mina Colt från swedol, sköna och billiga så det kvittar om man skulle råka mörda dom. (byxorna då alltså, inte swedol).
Hehe...dom har jag också, 500 spänn och resår i midjan:)

Nu har jag provat många byxor under 1 års tid, blåkläder 1500, fristads fas 2, helly Hansen, snickers nya tunna, och de som är absolut bäst: Björnkläder carpenter Ace! Bra passform, inte tighta och inte heller pösiga. Grymma fickor för oss med mycket småprylar! Och slitstarka!

Hatar snickers tunna byxor, känner mig som en hiphoppare då de fladdrar runt och sämst fickor av alla testade.

LAINE skrev:
Nu har jag provat många byxor under 1 års tid, blåkläder 1500, fristads fas 2, helly Hansen, snickers nya tunna, och de som är absolut bäst: Björnkläder carpenter Ace! Bra passform, inte tighta och inte heller pösiga. Grymma fickor för oss med mycket småprylar! Och slitstarka!

Hatar snickers tunna byxor, känner mig som en hiphoppare då de fladdrar runt och sämst fickor av alla testade.
Japp carpenter Ace är helt klart bäst, krymper dock på längden alldeles för mycket. Jag som normalt har c48 får köpa c148. Det är ganska dyra oxå kostar väl en 750 + moms.

Har märkt att dom krymper lite, jag kör c52 och såg att efter 5-6 tvättar så sitter de perfekt ovan skorna, visst är dom dyra men håller i närmare ett år med tuff daglig användning.

Tänkte lyfta upp tråden inför sommaren....med inriktning på 3/4-byxor eller pirat om man hellre vill kalla det så....
Man kanske kan "överföra" vad som nämnts i tråden om långbyxor till 3/4...eller????
Synpunkter och förslag, jag är idel öra...ska inhandla mig nya...:cool:

hittade ett par som iaf såg sköna ut....

Dunderdon P12 Stonewash fanns som mörka oxå.... någon som provat??

hänger på här - nu har ju årets nya kollektioner kommit.. Vilka är favoriterna i år?? Dunderdon, L.Brador, Björnkläder o Toni Lee brukar ju ha riktigt snygga brallor :) vilka är sommarens skönaste brallor?

Redigerat:
måste säga att dessa ser ju grymt sköna ut, om än svindyra..:thumbdown:

någon som provat dessa? jag fattar inte att tillverkarna till arbetskläder använder mer utav teknologin och funktionerna (tex stretch i gren,bak o knän och ventilering) som friluftskläder har.. fatta om Fjällräven eller Lundhags skulle hoppa på den här branschen med all erfarenhet de har av BEKVÄMA och SMARTA byxor, i kombination med knäskydd och tumstocksficka.. skulle kunna bli en dundersuccé!! Tänk er en fusion av dessa byxor: Fjällräven's G1000-tyg, Lundhags komfort och stretch och Björnkläders smarta fickor :) DET skulle för mig bli en BESTSELLER!! :wow:

• Gilla
corre
  • Laddar…
PeterJeffrey skrev:
någon som provat dessa? jag fattar inte att tillverkarna till arbetskläder använder mer utav teknologin och funktionerna (tex stretch i gren,bak o knän och ventilering) som friluftskläder har.. fatta om Fjällräven eller Lundhags skulle hoppa på den här branschen med all erfarenhet de har av BEKVÄMA och SMARTA byxor, i kombination med knäskydd och tumstocksficka.. skulle kunna bli en dundersuccé!! Tänk er en fusion av dessa byxor: Fjällräven's G1000-tyg, Lundhags komfort och stretch och Björnkläders smarta fickor :) DET skulle för mig bli en BESTSELLER!! :wow:
Jag kör björnklöders carpenter Ace. Den bästa byxan jag haft! Itabbyxan ser ju onekligen fin ut! Kanske man skulle testa ett par?

verktygsgurun skrev:
Jag kör björnklöders carpenter Ace. Den bästa byxan jag haft! Itabbyxan ser ju onekligen fin ut! Kanske man skulle testa ett par?
Har samma som fältbyxor på jobbet. Grymt sköna, ska nog köpa ett par att ha hemma också.

PeterJeffrey skrev:
måste säga att dessa ser ju grymt sköna ut, om än svindyra..:thumbdown:
Haha, ja precis, 1400 spänn åsså den fina slutklämmen - Köp till lösa spikfickor ;)

Jag måste säga att ett par vanliga snickarbyxor av bra kvalite håller lagom länge, när de är utslitna är de också så fulla med torkad färg, fogmassa m.m. skit att det ändå är dags att byta. De där cordura kommer hålla alldeles för länge ;)

Är det någon som kör med hängslebyxa? Kanske är åldersgräns för den typ av byxa i dagsläget, körde själv alltid med hängslebyxa i början på nittitalet, den dog ut av sig själv.

mvh

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.