Byggahus.se

Bästa arbetsbyxorna

1. Isakare
    Medlem · Stockholm · 3 121 inlägg

Isakare

Medlem
    De flesta arbetsbyxor har ett fack bakom hängfickan där den kan stoppas ner om de är ivägen.
    Själv började jag med Fristads 1991. Provat andra märken under åren, men hamnar alltid i Fristads igen.

2. Immobil
    Medlem · Blekinge · 10 107 inlägg

Immobil

Medlem
  3. V
    Medlem · 513 inlägg

Villa1949

Medlem
    Nån som har tips på bra hängselbyxa så jag slipper visa rumpan varje gång jag böjer mig?

4. M
    Medlem · gotland · 190 inlägg

Mickebandsåg

Medlem
  5. ofrivillige_hantverkaren
    Husägare · 160 inlägg

ofrivillige_hantverkaren

Husägare
    Kanske någon? Kanske inte lika heta men vilken lyx egentligen det måste vara där arbetsbyxorna brukar väga en del med kniv, spik, skit etc - glider ned och spänner riktigt jäkla hårt i midjan.. blir varmt, när det är varmt är det ju ett helvete så står man där och undrar - varför fan har jag inte hängslen?!!

6. jac
    Medlem · Skåne · 3 320 inlägg

jac

Medlem
    Jag använder fortfarande mina byxor enligt tidigare inlägg:
    https://www.byggahus.se/forum/threads/baesta-arbetsbyxorna.171412/page-10#post-1734160
    De verkar fortfarande finnas kvar i sortimentet:
    https://www.grolls.se/carpenter-jubileum-bib-trousers150070499.html

Men i sommarvärmen senast så började jag vackla lite i tron och köpte faktiskt ett par Carpenter Soul Karma utan hängslen på Swedol dagarna i höstas. Priset gör att man undrar om de är vävda av guldtråd men de är fantastiskt sköna. Jag misstänker dock att stretchtyget kanske inte passar så bra ihop med heta arbeten och frågan är hur pass bra slitstyrkan är i längden. Men riktigt sköna är de som sagt:
    https://www.grolls.se/carpenter-soul-karma-hantverksbyxa246075399.html

7. David-O
    Renoverare · Norrbotten · 251 inlägg

David-O

Renoverare
    Min favorit är Blåkläders (piratbyxa) 1540.
    Perfekt passform få mig (stor röv och låg midja :rofl:).
    Inte så styvt tyg.
    Knäskydd som går få högt upp och inte hasar ner under knäna.
    Värdelös hammarhållare dock, kör en på bältet.

8. P
    Medlem · Bosarp · 1 046 inlägg

Prodigys

Medlem
    Jag har börjat med hängslen också men lösa så har fått mamma till att sy på knappar. Funkade dock mindre bra för min del nu när det började bli varmt. Hängslena skaver mot halsen/nacken när man bara har t-shirt på sig. Samt att dom skymmer reflexerna på tröjan så då klarar jag inte klass 3 längre.

9. Stefan N
    Verktygstokig · Stockholm Täby · 9 664 inlägg

Stefan N

Verktygstokig
    Jag testar ett par Snickers 6940 nu, synd att dom inte finns som pirat också för där är det dåligt.

10. T
    Allvetare · Skåne · 5 287 inlägg

tank77

Allvetare
  11. Paul-Staffanstorp
    Renoverare · Skåne · 7 355 inlägg

Paul-Staffanstorp

Renoverare
    Biltema... kan det verkligen vara möjligt. Haha

Måste köpa ut ett par och prova för det är ju ett grymt pris.. tack för tipset och trevlig helg. :p

• Laddar…
  12. P
    Medlem · Bosarp · 1 046 inlägg

Prodigys

Medlem
    Lite konstigt att dom inte har hela byxor med stretch utan bara shorts och piratbyxor. Det hade dom nog kunnat tjäna en del på att ha i sitt sortiment.

13. T
    Medlem · Örebro · 859 inlägg

TechChad

Medlem
    Vi kör med Helly Hansen Magni.
    Båda fickorna är avtagbara. Jag kör alltid utan och kollegan har kört med dom. Hans har dock gått sönder efter mindre än ett års användande. Det är dragkedjan och knapparna till fickan som pajat.

14. T
    Allvetare · Skåne · 5 287 inlägg

tank77

Allvetare
    Japp, synd att deras hela byxor inte har någon stretch.

Har för tillfället ett nytt fabrikat som heter Nordhaus, lite högre pris men för att ha fullstretch så ligger dom bra i pris jämfört med konkurrenterna och dom är riktigt sköna.

https://www.nordhaus.se/arbetsklader/arbetsbyxa-vilhelm

Men så fort det bli lite varmare åker piratbyxorna från Biltema på igen:cool:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.