76 034 läst · 212 svar
76k läst
212 svar
Bästa arbetsbyxorna
Jula har lite olika modeller/serier.tank77 skrev:
Jag har säkert köpt en 4-5 par typ därifrån, om jag räknar in även shortsen.
Det första paret var vrålbilligt, ca 80 spänn, men det var precis som du skrev att alla sömmar gick upp på endast någon vecka. Sicken skit. :eek:
Sen har jag tjackat saker som kostar mellan 200-300 av deras eget märke bluewear, och där går inte sömmarna upp. Men visst slits dom lätt, efter ett år brukar det vara hål och revor lite här och var, hammarhanken har kanske brustit osv.
Men ett par nya trevliga byxor varje år för 300:- kan jag nog stå ut med, peanuts i hela omkostnadskontot.
Vårt diskmaskinsmedel-konto är lika stort.
Råkar jag förvirra mig ut på krogen brukar jag inte komma lika billigt undan.
Köper också mina arbetsbyxor på jula, rena slit o släng. ( 6 mån - 1 år )
Men dom funkar fint eftersom jag grisar ner dom med putsbruk, våtrumslim, färg etc
Goare o ha nya ofta än att försöka hålla dyra rena
Men dom funkar fint eftersom jag grisar ner dom med putsbruk, våtrumslim, färg etc
Goare o ha nya ofta än att försöka hålla dyra rena
Köpte julas bluewearshorts och har haft dem i kanske sex veckor.
På framfickorna(inte hängfickorna) så går sömmarna upp också, inte på hängfickorna trots att slitaget på dem är mycket högre.
Komforten har jag inget att klaga på.
På framfickorna(inte hängfickorna) så går sömmarna upp också, inte på hängfickorna trots att slitaget på dem är mycket högre.
Komforten har jag inget att klaga på.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 23 377 inlägg
Jaså, Julas sömmar är dåliga. Jag trodde det var mina ädla delar som spände ut för hårt
.
Jag köpte mig...ehh fel, investerade i ett par Carpenter Ace från Björnkläder...hur sköna som helst...
Det enda jag "stör" mig på är fickorna/påsarna för knäskydden som man lätt fastnar i när man står o vinglar på ett ben o ska få ner tassen i det andra...sen är jag inte kompis med dubbelspikfickan på höger sida....det är ett jäkla letande efter stiftpennan....ett stort plus för dragkedjan på vänster benficka som gör att man slipper sågspån på mobilen....för det finns väl inga byxor som "sväljer" en smartphone i dom speciella mobilfickorna när dom hamnar på 5"...
Har även ett par Jobman 2190 som jag nämnde innan, från Ullareds Lantmän....och måste nog vid eftertanke hålla med Nimajneb om att dom känns varma....men dom har jag till vardags på jobbet och då funkar dom...
Det enda jag "stör" mig på är fickorna/påsarna för knäskydden som man lätt fastnar i när man står o vinglar på ett ben o ska få ner tassen i det andra...sen är jag inte kompis med dubbelspikfickan på höger sida....det är ett jäkla letande efter stiftpennan....ett stort plus för dragkedjan på vänster benficka som gör att man slipper sågspån på mobilen....för det finns väl inga byxor som "sväljer" en smartphone i dom speciella mobilfickorna när dom hamnar på 5"...
Har även ett par Jobman 2190 som jag nämnde innan, från Ullareds Lantmän....och måste nog vid eftertanke hålla med Nimajneb om att dom känns varma....men dom har jag till vardags på jobbet och då funkar dom...
Jag har också genomgått "testet" med billiga byxor och de har aldrig suttit skönt, ytterligare en anleding till att inte göra sitt jobb på gården! Vi jobbet skaffade jag Snickars byxor. Senare köpte jag själv sådana privat . När dom gick sönder ville jag ge mig något skönt att dra på mig, beställde ett par Blåkläder, 1500-1380-midjebyxa x1500. Dom kostade ca 1300 kr men väl värda. Sitter jättebra. Dragsko i benslut. Bra ficka för meterstocken. Flera val att placera kniv. Bra lutad ficka för telefonen.
Håller med om att Carpenter Ace är en utomordentlig byxa. Bra passform och vettiga fickor. Har haft ett 10-tal både midje, pirat och shorts.
Tyvärr har de en brist. De spricker i tyget/skarven mellan lår och förstärkning för knä. Samtliga byxor har gått sönder på samma ställe och de går sönder här lång innan de är utslitna i övrigt. Synd på en i övrigt bra byxa.
///Henrik
Tyvärr har de en brist. De spricker i tyget/skarven mellan lår och förstärkning för knä. Samtliga byxor har gått sönder på samma ställe och de går sönder här lång innan de är utslitna i övrigt. Synd på en i övrigt bra byxa.
///Henrik
Grundstött
· Halland
· 28 365 inlägg
Säger bara en sak: Fristads! Fristads Kansas heter de numera.
Enda problemet är att de har så många fickor, så man hittar aldrig något av smågrejerna som man stoppar på sig.
Men fördelen är att man kan gå på förenings- och styrelsemöten, och betraktas som en riktig arbetare.
Fastän det bara sitter i kläderna
Enda problemet är att de har så många fickor, så man hittar aldrig något av smågrejerna som man stoppar på sig.
Men fördelen är att man kan gå på förenings- och styrelsemöten, och betraktas som en riktig arbetare.
Fastän det bara sitter i kläderna
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Carpenter ace är en ond byxa! Väldigt dålig passform iaf på min kropp, men hängslen rådde bot på det hela tills jag blev kallad Karlsson på taket, vad dom byxornas öde blev har jag förträngt nu för inte va den god!
Sen dess kör jag uteslutande med blåkläder x1500 serien! Mycket bra kläder men dyra! Ullaredlantmän bruka ha bra pris på dem och andra hantverkar kläder! Rekommenderar verkligen dom!
Sen dess kör jag uteslutande med blåkläder x1500 serien! Mycket bra kläder men dyra! Ullaredlantmän bruka ha bra pris på dem och andra hantverkar kläder! Rekommenderar verkligen dom!
Ja fy fan...sergeant skrev:
Håller med om att C2
rpenter Ace är en utomordentlig byxa. Bra passform och vettiga fickor. Har haft ett 10-tal både midje, pirat och shorts.
///Henrik
Båda mina har gått sönder exakt som du beskriver... Har ett par pirat o ett par långa som har vart fantastiskt sköna.
Nu vill jag ha tips på andra..kollat på blåkläder x1999, men dom är snuskigt dyra...
Tips till någon som vill ha Björnkläder Ace pirat.. Kriminellt billigt just nu
https://www.swedol.se/ace-piratbyxa-clay680070846.html?tax_display=2
Dessutom knäskydden till dem för knappa hundringen..
Jag har Blåkläder X1500 som är sköna. Dock ingen strech. Schysst pris.Remne skrev:
Ja fy fan...
Båda mina har gått sönder exakt som du beskriver... Har ett par pirat o ett par långa som har vart fantastiskt sköna.
Nu vill jag ha tips på andra..kollat på blåkläder x1999, men dom är snuskigt dyra...
Tips till någon som vill ha Björnkläder Ace pirat.. Kriminellt billigt just nu
[länk]
Dessutom knäskydden till dem för knappa hundringen..