Byggahus.se

Bästa arbetsbyxorna

1. J
    Medlem · Trångsund · 851 inlägg

jerk

Medlem
    Jag söker ett par riktigt bra arbetsbyxor.

Jag upplever hela tiden att det är för små fickor fram samt att knivhållaren gör att kniven fastnar när man klättrar eller att man sätter sig på den om man fäster den i hållaren. Ofta finns det massa små skitfickor som man ändå inte får ner fingrarna i.

Jag vill ha fickor som man kan plocka spik ur utan att behöva ta av sig handskarna.
    Samt en knivhållare nere på sidan av låret och hållare för knäskydd.
    Jag vill helst att det är vanliga midjebyxor, ej hängselbyxor.

Finns det några bra, jag har ännu inte hittat några favoriter.:)

2. K
    Medlem · Östergötland · 41 inlägg

Kevin

Medlem
  3. S
    Anonym

SBH

Anonym
    efter ha använt alla möjliga sorter. så tycker jag snickersbyxor r bäst. men då ska man ej köpa deras "golvläggar" knäskydd med frigokulor i.

4. Immobil
    Medlem · Blekinge · 10 069 inlägg

Immobil

Medlem
  5. J
    Medlem · Uppsala · 3 205 inlägg

Jan-Å

Medlem
    Som hempulare gillar jag Helly Hansen, dom har alla möjliga och omöjliga fickor för alla olika jobb man gör, jag har dock icke nån kniv på det viset som riktiga hantverkare har så det kan jag inte riktigt bedöma om det funkar för dej.

6. Patrik_Hed
    Medlem · Gävleborg · 7 899 inlägg

Patrik_Hed

Medlem
    Firman har gått över till denna byxa (fast helsvart) för ett tag sen, från Fristads FAS-2.
    Generellt så är denna byxa bättre, förutom på två punkter!
    1. Knivplaceringen är helt uppåt väggarna dålig. Finns två sätt att placera kniven på (dubbelhölster tänker jag på), antingen lågt så att den tar i marken när man sätter sig på knä eller högt upp så att den täcker tumstock, vattenpass m.m.

2. Spikfickorna känns lite väl tunna.

Det bästa med denna byxa är att öppningen till "höftfickorna" sitter framför spikfickorna och inte bakom som på Fristads. Det gör det så himla mycket enklare att fiska fram nycklar ur fickan när man sitter i servicebilen.

Om man bortser från knivplaceringen så är denna byxa utmärkt för t.ex. elektriker som kräver många olika fickor och fack och skruvmejselhållare.

//Patrik

7. vojma
    Medlem · Norrbotten · 2 585 inlägg

vojma

Medlem
    Själv föredrar jag björnkläders Carpenter-byxa. På jobbet har vi Blåkläder (vet inte vilken modell) och jag retar mig på att tumstocksfickan är för liten att man alltid måste lirka ner tumstocken.

8. J
    Medlem · Skåne · 209 inlägg

J.B.

Medlem
    Jag tycker att Blåkläders spikfickor är små handen får inte plats i fickan om man har snusdosan+ett måttband där då får man lirka upp det man ska ha.

9. T
    Allvetare · Skåne · 5 280 inlägg

tank77

Allvetare
    På kontinenten kör dom med vanlig blåjeans:p

10. T
    Allvetare · Skåne · 5 280 inlägg

tank77

Allvetare
    På kontinenten kör dom med vanliga blåjeans:p

11. Ola78
    Medlem · Landsbro · 1 072 inlägg

Ola78

Medlem
  12. mycke_nu
    Medlem · Gotland, Sudret · 12 285 inlägg

mycke_nu

Medlem
    Finns det någon nätbutik som har bra priser på arbetsbyxor?

13. J

jerk

Medlem
    Deras byxa verkar vara bra med halt tyg i fickan så man inte fastnar med handsken. Är det så eller ser jag tokigt på bilden. Hur hamnar tumstocken när man står på knä. Det ser ut som den sitter mot baksidan på lårat.

14. J

jerk

Medlem
  15. J

jerk

Medlem
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.