Hej!
Vi bor i en villa från -79 och är sugna på att ta bort det gamla sopskåpet. Sopskåpet står intill väggen som löper genom garaget mitt. Jag har bifogat en bild på ritningen nedan. Jag har dock blivit lite fundersam över konstruktionen runt sopskåpet och undrar om det är en del av den bärande väggen genom garaget (om den nu är bärande men det antar jag...).

När man kollar på det så är väggen ovanför sopskåpet (blå markerad) mycket tunnare än den övriga väggen bredvid (den rödmarkerade väggen som löper genom hela garaget). Däremot är "väggen" runt sopskåpet lika tjock som den andra väggen. Därav min förvirring. Kan jag ta bort sopskåpet med gott samvete eller inte?

• Ritning över ett garage med förvaringsutrymmen och sopskåp markerat i nedre vänstra hörnet, intill en bärande vägg markerad röd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av garage med markerade väggar kring sopskåpet. En röd linje visar den bärande väggen, medan en blå linje markerar en vägg som ser tunnare ut ovanför sopskåpet.
    Skapa konto
  • Öppning där ett sopskåp har tagits bort, med trä- och plastdetaljer synliga i utrymmet. En del av väggen syns med en hyllplan ovanför.
    Skapa konto
  • Sopskåpets konstruktion i anslutning till väggen i ett garage, med rör och hylla ovanpå, fotograferad i ett äldre hus från 1979.
    Skapa konto
Redigerat:
M Munke skrev:
Kan jag ta bort sopskåpet med gott samvete
Ja

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.