Byggahus.se
Hej!
Nu är uppfräschat kök på gång. Vi ska byta bänkskiva - frågan är i vilken ordning man gör saker och ting? Vi har en integrerad spishäll. Skulle man kunna ta hit elektriker och snickare som monterar bänkskivan samtidigt? För jag antar hällen måste kopplas ur/på vid borttagning av gamla skivan/efter ditsättning av nya? Vågar vi utgå från nuvarande bänkskivas mått, och beställa själva? Ditlagd sent 80-tal/tidigt 90-tal, skulle jag tro. Eller bör vi ta hit snickaren för det? Diskho är inte integrerad. Vore tacksam för tips!

S SteelyDan skrev:
För jag antar hällen måste kopplas ur/på vid borttagning av gamla skivan/efter ditsättning av nya?
Hällen är inte ansluten med en perilexstickpropp?

S SteelyDan skrev:
Vågar vi utgå från nuvarande bänkskivas mått, och beställa själva?
Passar den gamla skivan och ni beställer en ny med samma mått bör väl den nya passa lika bra.

Nix, ingen propp. Kabel in i dosa i väggen och dosa i hällen.

Alfredo Alfredo skrev:
Hällen är inte ansluten med en perilexstickpropp?

Passar den gamla skivan och ni beställer en ny med samma mått bör väl den nya passa lika bra.
Ja, man tycker det... Jag är rätt händig när det gäller, men en j-l på att mäta fel...

BirgitS
S SteelyDan skrev:
Nix, ingen propp. Kabel in i dosa i väggen och dosa i hällen.
Då kan du ju ta hem elektrikern på en gång så får hen sätta upp en perilexkontakt på väggen och motsv. propp på befintlig sladd så kan du ju lätt byta i framtiden.

• Gilla
SteelyDan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.