Byggahus.se
Hej,
Är i färd med att renovera om mitt badrum på 4m2.
Då jag är student har jag valt den billigaste lösningen, våtrumsväv (Beckers system) på väggarna som jag tänkte sätta upp själv, golvet blir en våtrumsmatta som en golvläggare ska fixa.

Har rivit ut våtrumstapeten från 70-talet. Runt fönstret invändigt till (se bild) som är vid dusch/badutrymmet, dvs Klass VT, Ip-Klass zon 1, har tidigare ägare satt upp glasmosaik direkt på betongen/blocken. Tog bort dessa med borrhammaren. Det finns fönsterfästen inslagna i väggen, 2st på vardera sida om fönstret (se bild). Nu är min fråga hur jag får detta snyggt igen och korrekt enligt regler?

Är det ok att gipsa in och sedan bara bredspackla, isf hur ska jag fästa gipsskivorna? Eller ska jag använda murbruk/spackling?

Tack på förhand.

• 20170619_135842.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20170619_135857.jpg
    Skapa konto
Är där plats för gipsskivor så hade jag hellre valt s.k lättskivor typ http://www.dukkaboard.com som jag hade limmat dit med fix för att få en slät yta.
I annat fall är det bara att spackla direkt men med ett cementbaserat bruk och inget målerispackel. ;)

Tack för svar.
Var och inhandlade fibergipsskivor för våtrum och gipsbruk för limning idag vilket borde funka fint :)

Men är det ok att gipsa in fönsterinfätningarna?

Jag kan inte se några problem med detta. :)

S
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Är där plats för gipsskivor så hade jag hellre valt s.k lättskivor typ [länk] som jag hade limmat dit med fix för att få en slät yta.
I annat fall är det bara att spackla direkt men med ett cementbaserat bruk och inget målerispackel. ;)
bara matrialet är godkänt så

SBH skrev:
bara matrialet är godkänt så
Självklart men jag väljer hellre det bättre alternativet

S
Självklart men jag väljer hellre det bättre alternativet
är http://www.dukkaboard.com då godkänt i sverige att använda

SBH skrev: