Hej,
Är i färd med att renovera om mitt badrum på 4m2.
Då jag är student har jag valt den billigaste lösningen, våtrumsväv (Beckers system) på väggarna som jag tänkte sätta upp själv, golvet blir en våtrumsmatta som en golvläggare ska fixa.
Har rivit ut våtrumstapeten från 70-talet. Runt fönstret invändigt till (se bild) som är vid dusch/badutrymmet, dvs Klass VT, Ip-Klass zon 1, har tidigare ägare satt upp glasmosaik direkt på betongen/blocken. Tog bort dessa med borrhammaren. Det finns fönsterfästen inslagna i väggen, 2st på vardera sida om fönstret (se bild). Nu är min fråga hur jag får detta snyggt igen och korrekt enligt regler?
Är det ok att gipsa in och sedan bara bredspackla, isf hur ska jag fästa gipsskivorna? Eller ska jag använda murbruk/spackling?
Är där plats för gipsskivor så hade jag hellre valt s.k lättskivor typ http://www.dukkaboard.com som jag hade limmat dit med fix för att få en slät yta.
I annat fall är det bara att spackla direkt men med ett cementbaserat bruk och inget målerispackel.
Är där plats för gipsskivor så hade jag hellre valt s.k lättskivor typ [länk] som jag hade limmat dit med fix för att få en slät yta.
I annat fall är det bara att spackla direkt men med ett cementbaserat bruk och inget målerispackel.
först salar du ut till rätt mått där du vill ha våtrummsgipsskivan med plastklossar.
En hink med blandade plastdistanser köper du hos din lokala byggaffär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dessa limmar du fast med tec7 eller liknande lim. Är det lättbetong eller lekablock i stommen kan du även spika fast dem. På dessa limmar du sen skivorna.
Använd vinkelhake så att du borgar för att skivorna blir i vinkel mot fönstret.
Börja med skivan högst upp, sen sätter du den nedre, och slutligen sidorna,