Hur ska detta återfyllas?
Som jag kan se det, ursprungligen, underifrån till golvyta: Sand, betongkaka, tjärpapp, betongkaka, klinkers.
Har slitit loss gamla avloppsrören utom kröken ner i källaren som ska bort härnäst. Tänkte sluta riva sen och fylla med EPS och sen flytspackla. Men en tanke om hållfasthet osv med avseende på befintliga kakan som syns på bilden. Tidigare har klinker alltså legat direkt på den kakan, tillika högsta höjden som kan ses på bilden. Längs upp på bilden stod ett badkar och där var det lite högre höjd på kakan så den är borttagen och därför lägre än övrigt förutom rördragningen förståss. Men bör jag ta bort ner till tjärpappslagret på övriga ställen också? Eller tänka på något annat än det jag tagit upp och egna tankarna?
I framtiden är alltså tanken det blir samma höjd som översta synliga lagret på bilden med EPS och sen flytspackel på det för att flyta in golvvärme.
...allt med en trädgårdsspade, skruvmejsel, tång och hammare
...
Som jag kan se det, ursprungligen, underifrån till golvyta: Sand, betongkaka, tjärpapp, betongkaka, klinkers.
Har slitit loss gamla avloppsrören utom kröken ner i källaren som ska bort härnäst. Tänkte sluta riva sen och fylla med EPS och sen flytspackla. Men en tanke om hållfasthet osv med avseende på befintliga kakan som syns på bilden. Tidigare har klinker alltså legat direkt på den kakan, tillika högsta höjden som kan ses på bilden. Längs upp på bilden stod ett badkar och där var det lite högre höjd på kakan så den är borttagen och därför lägre än övrigt förutom rördragningen förståss. Men bör jag ta bort ner till tjärpappslagret på övriga ställen också? Eller tänka på något annat än det jag tagit upp och egna tankarna?
I framtiden är alltså tanken det blir samma höjd som översta synliga lagret på bilden med EPS och sen flytspackel på det för att flyta in golvvärme.
...allt med en trädgårdsspade, skruvmejsel, tång och hammare
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 8 221 inlägg
Jag skulle återfyllt med singel, men det beror iofs lite på hur mycket jobb det är också och om du tänkt dränera osv också ?
Okej, verkar vettigt men mindre mängd vet jag inte ens var man köper. Är det stora inköp och leveranser enbart? Inga byggvaruhus som har stora säckar för sånt här utan att ta galet betalt? Sen EPS eller annan åsikt om det? Gällande befintliga betongkakan, behålla den och tjärpappen?klaskarlsson skrev:
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Gjuta platta 22 kvadrat själv - har du tips?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Gjuta betong på gammal betong - primer?
Grund & Markarbeten -
Vad är rimligt pris för att gjuta en källartrapp med 4-5 steg?
Grund & Markarbeten -
gjuta betongplatta för garage - var ska golvvärmeslangarna upp?
Grund & Markarbeten -
Grindstolar i trä - gjuta mycket eller lite?
Trädgård allmänt