Hej,
Jag har köpt en badrumsfläkt från Biltema artklnr: 87-398 med fuktsensor och timer, jag skulle vilja koppla den direkt på en egen grupp utan någon brytare emellan. Min tanke var att den skulle sköta sig själv, slå till när det blir fuktigt och sen stanna.
Men när jag kopplat den enligt min bild går den konstant. Tänker jag fel? eller är det ens möjligt att få den typen av funktion jag är ute efter med den fläkten?
Jag har köpt en badrumsfläkt från Biltema artklnr: 87-398 med fuktsensor och timer, jag skulle vilja koppla den direkt på en egen grupp utan någon brytare emellan. Min tanke var att den skulle sköta sig själv, slå till när det blir fuktigt och sen stanna.
Men när jag kopplat den enligt min bild går den konstant. Tänker jag fel? eller är det ens möjligt att få den typen av funktion jag är ute efter med den fläkten?
Produkter som diskuteras: "Badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Hmm, hade fas på både L och LT, men om jag gör LT strömlös, kommer den starta då när luftfuktigheten når inställt värde och gå på inställd eftergångstid? Tolkar jag dig rätt?
Var egentligen ute efter att den skulle starta själv när luftfuktigheten når inställt värde och sen stanna när den sjunkit till under gränsvärdet, men det är kanske omöjligt?
Var egentligen ute efter att den skulle starta själv när luftfuktigheten når inställt värde och sen stanna när den sjunkit till under gränsvärdet, men det är kanske omöjligt?
Har fläkten fuktsensor så borde väl fuktsensorn fungera....
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag har köpt en nästan likadant fläkt utan fukt sensor Biltema art: 87-397
Frånluftsfläkt... går bara koppla på två olika sett. Jag har testat båda o fläkten går konstant even om jag stänger av belysningen i badrummet.
Jag har vanlig enpolig strömbrytare till belysningen.
Vad är det som är fel? Ska den gå hela tiden?
Frånluftsfläkt... går bara koppla på två olika sett. Jag har testat båda o fläkten går konstant even om jag stänger av belysningen i badrummet.
Jag har vanlig enpolig strömbrytare till belysningen.
Vad är det som är fel? Ska den gå hela tiden?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Placering av badrumsfläkt med LVVP-utedel i direkt närhet – dåligt?
Ventilation -
Finns det badrumsfläkt som man kan stänga av vid behov?
Ventilation -
Hur ska man göra här? Badrumsfläkt
El -
Badrumsfläkt i tak och utanpåliggande dragning
El -
Calima badrumsfläkt, behöver jag koppla in T enligt bilderna?
El