Hej.

Hur får jag tyst på badrumsfläkten? Den startade av sig själv och har gått hela dagen. Det finns ingen knapp för att stänga av den, bara för att starta den. Har aldrig haft detta problem tidigare.

Enda man kan göra i nuläget är att dra ur tillhörande propp, men denna propp är kopplad till det mesta i köket...

Så vad kan jag göra? Är enda lösningen att ta bort fläkten?

Du måste tal om vad för fläkt du har.

Går den inte på luftfuktighet, ljus, temperatur eller liknande?
Eller bara har eftergång efter den startat och står fortsatt i "till"?
Hur länge har den suttit och aldrig betett sig så? Vad är det för fläkt?

J jonaserik skrev:
Du måste tal om vad för fläkt du har.
Det är inte så att det står vilket märke det är på den, men jag kan ju skicka en bild på den? Den sitter i taket.

J JFrisk skrev:
Går den inte på luftfuktighet, ljus, temperatur eller liknande?
Eller bara har eftergång efter den startat och står fortsatt i "till"?
Hur länge har den suttit och aldrig betett sig så? Vad är det för fläkt?
Den går på luftfuktighet, men nu är det ju inte fuktigt i badrummet. Ja den står fortfarande i "till". Det finns ingen knapp för att stänga av den. Normalt så stänger den av sig när den anser att det är torrt i rummet. Men nu är det inte något fukt där inne alls, och den har stått på sedan imorse. Nu ikväll hände det att sen gick av och på av sig själv, men aldrig stängt av sig helt.

Det är en fläkt som sitter i taket, jag kan skicka en bild på den? Vet inte vad den heter.

Jepp, du måste skicka en bild på din fläkt om du inte vet vad det är för märke/modell. Annars kan ingen veta vad som kan göras.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.