Byggahus.se
Har gjort mitt eget badrum men fallet verkar ju ha gått åt skogen? Vatten åker inte ner på dessa ställen. Vad gör jag?

• Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
    Skapa konto
    Skapa konto
    Skapa konto
Välkommen till forumet!

Första steget är väl att mäta upp om fallet på alla ställen håller sig inom gränsvärdena. Vad får du för resultat?
Hur är ytan på plattorna, plan eller skrovlig, eller något annat som kan påverka hur det rinner?
Hej Birgit och tack för välkomnandet! Ytan på plattorn är plan på de stora och skrovlig på de små.

På skrovliga plattor kan ju en del vatten "fastna" i ojämnheterna och då får man skrapa bort det sista med en gummiskrapa.

Är fallet fel på något ställe får man riva upp och göra om.
På skrovliga plattor kan ju en del vatten "fastna" i ojämnheterna och då får man skrapa bort det sista med en gummiskrapa.

Är fallet fel på något ställe får man riva upp och göra om.
Vad menar du med om fallet är fel?

”Riva upp och göra om” - jag hade köpt en duschskrapa och gått vidare.

”Riva upp och göra om” - jag hade köpt en duschskrapa och gått vidare.

Vad är det för lucka du har i väggen?
Föreningen har sagt att jag inte får stänga ventilen där nere. Så jag har gjort en mindre konvensionell lösning där det sitter en kakelbit på en avskruvningsbar ventil. Jag har tänkt att placera en box över under dusch också för att det absolut inte ska komma in vatten där

Om du nu gjutit fallet korrekt så måste du ju ha olik tjocklek med fix under plattorna/mosaiken som gör att det blir i princip plant ytskikt så vattnet stannar där.

Så duschskrapa får du väl inhandla om du inte vill ha vatten där direkt efter dusch. Mer än så skulle inte jag oroa mig iallafall.

Dock skulle jag oroa mig mer över din ”ventil” i duschen. Och gärna se hur det ser ut innanför kakelplattan.