Vi ska göra om ett rum till badrum och tvättstuga men jag behöver hjälp och tips om planlösningen.
Ett krav är att jag vill att gäster ska kunna gå på toa utan att se att de är massa tvätt som hänger på tork. Därför har jag funderat på en skiljevägg, vad tror ni om det?
Bara inte skiljeväggen kommer för nära toaletten för det är inte så kul att resa sig och det känns som man slår i väggen. (Toaletten ser liten ut på bilderna.)
Men när man står vid handfatet ser man väl det mesta av den inre delen.
Det kan vara bra att ha tvätthon längst bort från maskinerna så att man får en lång sammanhängande yta att t.ex. vika tvätt på.
Spontant känns planlösningen konstig och ogenomtänkt. Provisorisk på något sätt, att tvättdelen är väldigt stor och toalettdelen jätteliten och intryckt i en liten alkov, och dessutom blir det konstigt att direkt mötas av en vägg mitt i rummet.
Varför inte sätta väggen närmare tvättdelen och låta duschen vara mot toaletten? En dusch är ju inget konstigt i ett badrum, men jag förstår dina tankar om tvätten
Vår tvättstuga är ganska smal, ca 2 m och det räcker, så varför inte sätta upp en hel vägg in mot tvättstuga (som börjar precis tv om dörren in i rummet, och sedan ha tex en skjutdörr mot badrummet? Du får ni ett riktigt badrum, en avskiljd rvättstuga och man slipper gå rakt in i kortsidan på en vägg varje gång man öppnar dörren.....