Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Badrum: Plastmattan släppt runt brunnen

1. M
    Medlem · Västra götaland · 2 inlägg

manam

Medlem
    • Västra götaland
    • Medlem jan 2017
    • 2 inlägg
    Hejsan!

Mitt badrum är väldig gammal och om ca 3 år så blir det stambyte, det känns så dåligt att spendera ca 160 000kr och renovera badrummet nu. Hela badrummet är i plast.
    Det som har hänt när bostadsföreningen gjorde sin rutin kontroll att plastmattan runt golvbrunnen har släppt. Golvbrunnen är heller inte längre godkänt enligt dagens regler.

Går det att renovera badrummet (golvet) så billigt som möjligt dvs under 50 000 kr ?
    Vänlig hälsning
    manam

2. Jonatan79
    Hobbysnickare · Nacka · 12 542 inlägg

Jonatan79Premiumikon: Hand

Hobbysnickare
    Nix, om du börjar fixa måste hela golvet inkl golvbrunn göras om. Ingen hantverkare kommer vilja göra det annars tyvärr. Är det problem med läckage eller annat?

3. M
    Medlem · Västra götaland · 2 inlägg

manam

Medlem
    • Västra götaland
    • Medlem jan 2017
    • 2 inlägg
    Hej!
    Jag vill inte göra det själv, jag vill ha en hantverkare som gör detta, det är idag igen läckage.
    Kommer detta att kosta mycket? Mer än 50000kr?
    Dvs låta en hantverkare fixa bara hela golvet? Inget annat?
    /manam

4. Jonatan79
    Hobbysnickare · Nacka · 12 542 inlägg

Jonatan79Premiumikon: Hand

Hobbysnickare
    Kontakta en firma och lyssna med dom, kanske går det att ordna utan att röra väggarna, svårt att säga. Jag gissar långt under 50000kr om bara golvet ska göras.

5. R
    Medlem · vg · 3 853 inlägg
    Hantverkare bytte min våtrumsmatta i julas, de gick på 15700 kr inklusive byte av brunn. Det var alltså bara golvmattan som byttes som sedan svetsades samman med den gamla mattan på väggen som jag målat med vit våtrumsfärg.
    Med rotavdrag.

6. BerraBo
    Renoverare · Södermanland · 395 inlägg

BerraBo

Renoverare
    Jag upptäckte detsamma i december. Mattan hade krupit upp från brunnen och släppt från klämringen. Pratade med en golvfirma som kikade på det och föreslog att lägga på dubbla klämringar så matten nådde ner. Man la på klister och värmde mattan så den gick att pressa ner och låsas i den övre klämringen. Jag lovades ingen garanti på arbetet men firman hade gjort det förut med gott resultat. Kostade mindre än 2000.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.