Förtydligande, för några år sen så sågade vi oss från högra badrummet genom vardagsrummet och hallen och en bit in i den vänstra lägenheten så det finns ett 110 rör, 2 grova isolerade pex slangar för värmematning, en 20 nåt pem slang för kallvatten och en jävla massa elrör, bla 2 matningar till respektive lgh.
Rännan är gjuten.
Hallen och sovrummet (i högra lgh) har nytt tak, ny gips, halva hallen har klinkergolv, resterande golv i hallen och sovrummet har golvet halvklara ska på Platon ev cellplast och 22mm spån.
Fönster och dörr är bytt i sovrummet, fönster till kök och vardagsrum finns men är inte isatt.
Pga platsbrist så kommer jag att göra köksdelen först, med nedreglat tak, ny gips på väggar och gjuta upp golvet med eps och flytspackla, även här blir det Platon cellplast och 22 spån.
Den vänstra lgh kommer inte att byggas på något år.
Är inte i nån riktig form för tillfället så det går lite segt...
men det är osb / plywood på väggen till höger om dörren, väggen höger och väggen rakt.
Ska börja regla väggen till vänster imorgon, där blir det en slits / utbyggnad för att dölja rör kopplingarna, tänkt göra den väggen 40*40cm med en öppen infälld garderob för handdukar på 30*30 som fästs med några skruvar, ska man serva nån koppling så plockar man ur hela garderoben då kommer man ju åt hyfsat iaf.
får täta invändigt och göra vattentätt golv med skvaller rör.
i inlägg 10 så ser man att det sitter ett element, gör det nåt om man bygger in det? det är så klart urkopplat och tömt på vatten, tänkte mest på att det kanske är lite kul för näste man som river i badrummet.
Det är ju troligtvis bara att lyfta bort det nu om man vill.
Enkel gips i taket borde väl funka om man sätter 28*70 på cc300, målad med våtrumssytem, ev med väv
i inlägg 10 så ser man att det sitter ett element, gör det nåt om man bygger in det? det är så klart urkopplat och tömt på vatten, tänkte mest på att det kanske är lite kul för näste man som river i badrummet.
Det är ju troligtvis bara att lyfta bort det nu om man vill.
Enkel gips i taket borde väl funka om man sätter 28*70 på cc300, målad med våtrumssytem, ev med väv
Elementet hade jag lämnat kvar, lite roligt om någon hittar det i framtiden med en tidning instucken där bak
Enkelgips o 28x70 cc 30 funkar hur bra som helst i taket.
Imorgon ska jag ända avloppet och bygga igen väggen där, hoppas även hinna gipsa det mesta.
Jag hoppas jag slipper få en morgonskit över mig när allt är isär... :/
Funderar lite på dörren in till badrummet, hade tänkt liva den med insidan så man slipper massa extra hörn... smygen blir då ca 65cm djup, eller ska den liva med utsidan istället?
Blir ju ett kök ut till höger om man står inne i badrummet så jag tänker att toa dörren försvinner lite, blir troligtvis nån liten väggsnutt till höger och sen en typ bardisk på dryga metern, allt för att inte få känslan att man kliver direkt ut i köket efter toa besöket?
Vet inte om du menar vänstra eller högra kröken, men ja, det bör nog funka. Rekommendationerna är väl att vid övergång från stående till liggande stam så kör man 2 st 45-or (eller en 90 med större krökningsradie, som du har till vänster), men vid övergång från liggande till stående (som till höger) är det OK med en vanlig 90-graders krök.
Färdig gipsat, nu är tummen och pekfingret ömma efter att ha hållit i en jäkla massa skruv, ska bli skönt när automat skruvdragaren kommer
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klämmer nog in taket imorgon, spacklar och målar det under helgen, spacklar golvet, tätskikt på måndag kanske och börja sätta på tisdag om det vill sig...
20×40 vit liggande på väggen och hyper multi color från Konradssons på golvet har jag tänkt
Taket gipsat och klart med el till spottar och paxfläkt och ett spirorör för ventilation
Drog ett varv med Våtrumsspackel i taket
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det som är kvar att gipsa är runt alla jäkla rör, tänkte att det skulle bli ihopkopplat innan jag bygger igen, blir förvisso en öppning på 190x30 cm men det är ju nog bökigt att koppa utan att det ska vara trångt också...
Bygger nog ut små väggar på 10 cm mot varje vägg så kan jag göra tätskikt även om inte rörmokaren är klar