Mer förråd idag, blev nog lite överarbetat egentligen.. Men jag har gjort så gott jag har kunnat för att få bort ljuden som blir när någon går i trappen.
Dubbel gips som är tätad i alla skarvar med latex och isolering mellan gips och trapp, inget är fäst i själva trappan så förhoppningsvis så nlir det väl ok.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvet kvar men spacklet ska få torka en vecka till
Stiltje i några dar... Men hjärnkontoret jobbar på ändå
Blir 2 skjutdörrar i sovrummet med en 1m bred vägg i mitten, man skjuter alltså dörren bakom den fasta väggen, ska man öppna den andra så får man antingen stänga den första eller trycka iväg den med andra dörren.
Dom delar skena alltså...
Har öppningar på ca 230 hög och 100 bredd på båda sidor, tänkte måttbeställa blad men sen slog det mig att jag kan ju minska måttet till ca 210x95 och köpa samma modell av dörrblad som övriga dörrar och sen montera dubbla runda handtag istället för trycke och lås typ
Hämtade bänkskivorna idag, runt 3500:- för några snitt
Fick dom på köpet så det blir ju ett ok slutpris iaf...
Får se om dom kan monteras under veckan, känner att jag tappat ork / lust lite men dagarna går ju på och inflyttningen kommer allt närmare
Slet släpade och bar in skivorna tillsammans med frun, trodde aldrig vi skulle orka få skivan med hoarna på plats men det gick bra.
Ska nog limma dom imorgon så man är av med det eländet...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tips på kakel / klinker? Lurar på storformat 60x120cm men det är nog för mycket som ska skäras och med vinkelslip blir det inte bra då det är synliga kanter på många ställen
8 dagar av 30 klara, 93 dar till inflytt
Nu har nya hyresgästen sagt upp sin gamla lgh så nu är det skarpt läge
Måste väl finnas 90 graders böjar även för rir? 15-16mm
Kommer att behöva gå upp ganska snävt och in i kopplingsskåpet.
Har även en grov pex matning som också behöver en böj...
Kan man gå upp med matningen i mitten av skåpet och ha en lgh till höger och en till vänster? Normalt drar man ju matningen på ena sidan och alla slingor åt andra
Går ganska fint att komma upp utan bockstöd märkte jag.
Går ju med rir till varje radiator (pga egen okunskap) gummi tätningarna till fördelarskåpet är ju för golvvärmerör utan ytterrör så dom går inte över, känns ju dumt att kapa ytterröret under fördelarskåpet?!