Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det är vatten i badkaret, badkaret har inte sidor/fronter man kan haka av utan är i ett stycke. Pga vatten i är det väldigt svårt att kunna få tillgång till undersidan.
Någon som har något tips? Eller är det rörmokaren direkt som gäller?
Det gäller ett badkar som bör vara ca 11 år, väldigt oklart hur det har blivit rengjort innan jag flyttade in i huset nyligen. Kan ej se någon märkning som ger en aning om vad det skulle vara för tillverkare eller modell.
Bästa svaret
I mitt badkar styr vredet bara en pinne som trycker upp en lös propp (respektive släpper ner proppen i bottenläget i utloppet) Är det så kanske det går att lyfta själva proppen manuellt med en liten sugpropp eller magnet?
(Kan ju vara annan lösning hos dig men har du tur går det…)
(Kan ju vara annan lösning hos dig men har du tur går det…)
Tack! Efter att ha försökt med en vaskrensare en lååång stund fick jag äntligen upp proppen. Nu återstår en ordentlig rengöring överallt jag kan komma åt, kontrollera till att pinnen som höjer och sänker proppen är på rätt plats.
De är fina dessa ovala badkar i ett stycke, men ack så besvärligt när man måste fixa något.
Funderar på att byta proppen till en man trycker på för att öppna stänga, om problemet skulle kvarstå.
De är fina dessa ovala badkar i ett stycke, men ack så besvärligt när man måste fixa något.
Funderar på att byta proppen till en man trycker på för att öppna stänga, om problemet skulle kvarstå.
Klicka här för att svara