Byggahus.se
Ska göra grunderna innan rörmokare och plattsättare kommer. Har nu en bärlina där jag skulle vilja ha brunnen men kan ev. klara mig beroende på vad som avses som yttre fläns om man tittar på Purusplattan. Är det det blåa eller röda strecket på bilden? Eller något annat? Tackar

• Purusplatta för golvbrunn med röd och blå markering runt yttre flänsen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Det röda strecket är det som gäller. Köp en Purusplatta 2014 eller Jafos version istället då den du jar är helt värdelös särskilt om man ska ha plastmatta för då ser man hela ramen igenom plastmattan, skitfult.

T tank77 skrev:
Det röda strecket är det som gäller. Köp en Purusplatta 2014 eller Jafos version istället då den du jar är helt värdelös särskilt om man ska ha plastmatta för då ser man hela ramen igenom plastmattan, skitfult.
Tackar chansade på det och gjorde klart, ska köra med klinker men den kanske är klappkass ändå?

T
J JohanLin skrev:
Tackar chansade på det och gjorde klart, ska köra med klinker men den kanske är klappkass ändå?
Nej, den duger i nödfall till klinker men eftersom man flyter endast fram till monteringsplattan så innebär det att en del av klinkern närmast brunn ligger på plasten och det gillar jag inte.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.