personstarthumb-up

Avslutad: Vinn tystgående slagskruvdragare redo för dina renoveringsprojekt

2k läst  78 svar

1. Elina Blom Westergren
    Moderator Nivå 10
    Vinn tystgående slagskruvdragare redo för dina renoveringsprojekt

18V-ONE-Quiet-Strike_03.jpg

Med julledighet framför oss - och “snart” en förhoppningsvis lång och härlig vår - fylld med spännande byggprojekt kan det vara bra att ha en ordentlig slagskruvdragare till hands. Veckans vinnare tar hem Ryobis R18QS-0. En kraftfull och tystgående slagskruvdragare med oljepulsmekanism som gör att den är 50% tystare jämfört slagskruvdragare med den traditionella drivmekanismen. Som en del av ONE+ serien kan du dessutom använda ett och samma batteri till alla dina verktyg i Ryobis 18V serie. Självklart får vinnaren hem både batteri och laddare ihop med slagskruvdragaren.

Totalt värde cirka: 2 400 kronor

Så här tävlar du:
    Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många skruvar klarar R18QS att skruva i utrustad med Ryobis 2,5 Ah-batteri?
    Svaret hittar du här: https://se.ryobitools.eu/elverktyg/borr-och-fastverktyg/r18qs/r18qs-0/

1. 215 stycken
    X. 220 stycken
    2. 225 stycken

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 december.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
    Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.

brfbo gillar
  2. K
    Medlem Nivå 1
    svar 2
    Motivering
    Med klena handleder och värk efter att hanskruvat massa skruv vore denna maskin efterlängtad av en gammal man .

3. K
    Medlem Nivå 1
    2. 225 stycken

Vi har precis lagt upp byggnadskreditivet och regeringen beslutar sig för att ändra amorteringskravet lagom tills vi skall omförhandla till bolån.. Det kommer bli mindre pengar för att köpa högkvalitativa verktyg.
    I längden blir det mer kostsamt för både plånboken och humöret.
    Att få en riktigt bra dragare skulle göra att jag kan slutföra fler projekt själv och slippa ränna på biltema varannan vecka :)

4. NetNut
    Medlem · Nivå 10
    Rätt svar: 2.

Med tanke på kommande renovering och tegelväggar samt hårt betongtak hade den suttit som handen i handsken - min gamla bosch från nittonhundrafrösihjäl har tyvärr sagt upp sig och gått i pension. Kanske grannarna uppskattar att den för hälften så mycket väsen, då kan jag hålla på dubbelt så länge innan de bankar i väggen :).

5. GustavN
    Allvetare Nivå 2
    Svar: 2 225st

Maskinen skulle smälta in jättebra jämte sina syskon här hemma och ge nävarna lite mera vila.

6. Mazen
    Medlem · Nivå 7
    Svar 2.

Här länge varit dax att uppdatera dom trötta 1.3 ah batterierna till min Ryobi arsenal och en ny snabbladdare behövs också för att slippa vänta mellan laddningarna.
    Och då jag drömt om en stark och tyst slagdragare länge nu, skulle denne lösa båda i One swoop :cool:

7. J
    Husägare Nivå 2
    Svar: 2. 225 stycken

Vem behöver inte en sån jag skulle behöva två! Har en veranda som håller på att rasa eftersom de bärande balkarna murknat, en friggebod som plåttaket blåst av på, en glasentré som behöver tilläggsisoleras(tak och golv) men det jag helst av allt skulle vilja är att fixa till min mancave/hobbyrum(ett projekt som i familjen är lägst prioriterat).

8. F
    Medlem Nivå 1
    Svar 2: 225 st

Skulle verkligen behöva en sån då man håller på och bygger hus, finns fortfarande mycket kvar att göra, sen är altan på g efter att huset är klart.

9. Doze12
    Medlem Nivå 1
    Svar: 2 (225st)
    Motivering: Mycket kvar att göra på huset, det vore fint att kunna skruva lite när ungarna sover så man hinner klart någon gång!

10. Freola
    Medlem Nivå 1
    Svar: 2
    Motivering: Som nyblivna husägare där det finns en del att göra och med endast en billig borrmaskin från Jula som dessutom inte borrar rakt så skulle Ryobis R18QS-0 ljusa upp och skapa bättre precision i våra kommande projekt.

11. K
    Medlem Nivå 1
    Svar: 2

Efter att spenderat hela mitt vuxna liv utomlands har jag nu flyttat hem till Sverige. Med två tomma nävar så att säga, de enda verktyg jag har är en hammare och en skruvmejsel. Denna slagslurvdragare skulle verkligen hjälpa mig skruva ihop mitt nya boende och trädgård. Samt så tror jag mina katter skulle uppskatta en tyst maskin.

12. Y
    Medlem Nivå 1
    Svar 2. 225

Håller på att åtgärda felet på ett relativt nybyggdhus då försäkringen vägrar ge med sig. Fel på över halvmiljon enligt offert från entreprenör. Då väljer jag att göra en del själv med hjälp av bl.a. Skruvdragare från Ryobis R18QS-0 får verkligen jobba en del då. Så den är behövlig och nödvändig.

Mvh Rirri

13. T
    Medlem Nivå 1
    svar 2
    Motiveringen är en sladdmaskin som är på övertid sedan lång tid och behöver en ung kraft att ta över.

14. N
    Medlem Nivå 1
    Svar 2

Jag och min man har bestämt att inte ge varandra julklappar men wow vad glad han skulle bli för en sån här!
    För att inte tala om friheten! Just nu får vi låna kompisens maskin varje gång det ska borras, och den brötar och skrämmer vår lilla son till tårar varje gång :/

15. Matzeball
    Husägare Nivå 3
    2. 225 stycken
    Med en tyst skruvdragare så har jag många fler timmar på dagen när jag kan använda den utan att störa andra. Skulle dessutom vara toppen att komma igång med Ryobi-s serie av verktyg. De verkar gå från klarhet till klarhet. Bra grejer alltså.

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: