Byggahus.se

Avslutad: Vinn sous vide och bjud vännerna på perfekt tillagad mat

1. Inastina
    Medlem Nivå 3
    Svar 2.

Hektiskt är småbarnslivet,
    Sous Vide låter som det klockrena alternativet. Maten sköter sig perfekt,
    jag kan städa och diska undertiden... vad käckt!
    Hälsan är något familjen gärna vill prioritera,
    Sous Vide - få våra smaklökar att applådera!

2. Elina Blom Westergren
    Moderator Nivå 11
    Stort grattis Whork! Du har vunnit en sous vide från Kitchenlab i vår veckotävling och du verkar ju vara en väldigt matintresserad person så det ska bli spännande att få höra om dina framtida äventyr i köket. Kanske blir det sous vide istället för grillat nästa gång det firas annandag? Betydligt mer bekvämt för kocken än att stå ute i minusgrader hehe. Stort grattis i alla fall!

Motivering:
    Är så vansinnigt nyfiken på vad man skulle kunna åstadkomma med en sous-vide; ett tempererat ägg, kokt i 60 grader? Perfekt tempererad chokladefterrätt? Pocherad fisk till perfektion? Har länge suktat efter en sån här men pengarna har aldrig räckt till. Snälla?

• Laddar…
  3. whork
    Husägare · Nivå 8
    Haha, jag lovar att visa upp ett mästerverk snart. Pocherad hälleflundra med pepparrotsskum? Tack så hemskt mycket!

• Laddar…
  4. J
    Medlem Nivå 5
    70 grader skulle jag inte själv välja, utan 65.

Det här är alltså inte en hel gryta, utan en cirkulator (eller vad det ska kallas) som man stoppar i eget kärl.
    På sätt och vis är detta en uppföljare på slowcooking, för det tar ju tid när råvaran ska tillagas i den temperatur den slutligen ska ha. Men bra blir det, och det vill man ju.
    Metoden tilltalar mig, men inte min pension.
    "Mina barn kommer aldrig och hälsar på mig." Jo, det gör de, i synnerhet om det vankas perfekt tillagad mat.

5. whork
    Husägare · Nivå 8
    Stort tack till Byggahus för den tidiga julklappen:
    image.jpg

Den kom till användning direkt;

Älskar’t!

6. M
    Medlem Nivå 2
    Svar 340
    Har ärvt ett stort äldre hus som har bebotts men ej renoverats det minsta (inte ens underhåll) de senaste 25 åren. Det finns alltså MYCKET att åtgärda. 28 fönster t ex som behöver bytas, all el måste dras om (antikvärde) kök rivas , rördragningar m m . Bra foton för att hjälpa hantverkare att förstå vad som ska göras (då jag ej kan vara på plats) vore underbart att kunna förmedla med en bra kamera som denna. Har som så många andra en hyfsad mobil, men det räcker inte riktigt till när det gäller detaljer eller helhetsbilder. En trädgårdsmästare behövs också för att röja i den djungel som växt upp.

7. Chrissofsweden
    Renoveringsnovis · Nivå 23
    :crysmile:
    Hoppas du vinner

• Laddar…
  8. M
    Medlem Nivå 2
    Tack!

9. Jarlingar
    Allvetare · Nivå 13
    @moxyzimba
    Tävlingen är avslutad och vinnaren redan utsedd..
    Så läs föregående inlägg med viss ironi.. ;)

• Laddar…