Byggahus.se

Avslutad: Vinn smidig och lättförvarad snöslunga

1. S
    Husägare Nivå 3
    Svar: X

Som nybliven husägare måste man ju imponera på sina nya grannar i vinter, därför vore en snöslunga perfekt för oss!

2. F
    Medlem Nivå 1
    Svar: x, 6 m.
    När vi ska ut med barn och bilar
    Och snön täcker gångstråk och garageuppfart
    Vi far runt och med spadar ilar
    Men ork och ryggar tryter innan det är klart
    Med snöslunga från AL-KO går det fort och lätt
    Så barnen till skolan kan skjutsas snart

3. S
    Medlem Nivå 3
    Svar:X

Då jag har 50 meter från vägen upp till huset skulle en snöslunga sitta perfekt.
    Efter en sån här kanonsommar så kommer säkert en vagravinter med mängder med snö, så då behöver man all hjälp man kan få med snöröjningen.

4. Softish 4
    Medlem Nivå 2

Motivering: Då alla grannarna kör med sina snöslungor och fnyser åt att vi gör gångar så skulle detta vara super att få hem!

5. J-train
    Medlem Nivå 1
    X 6m.

Nyblivna villaägare till hus med stort renoveringsbehov finns det oändligt med bäckar att kasta pengar i. Att i det läget vinna en snöslunga hade vart guld värt. Slippa ta tiden att skotta fram entrén varje dag under renoveringen utan snabbt få undan snön så man kan jobba på. Att sambon i framtiden klarar att få bort all snö ensam med barnen är också en fin tanke!

6. RickardE
    Medlem Nivå 3
    Svar: X.6 Meter.

I början av januari flyttar jag och sambon ut från en lägenhet i stan till ett hus på landet. Carport/garage fanns det inte pengar till, så ett av de stora orosmomenten är just vintern och möjligheten att komma ut med bil till vägen. Då vi flyttar från lägenhet till hus så är det måna många små saker vi behöver köpa. Så vi fick börja med en liten snöskyffel idag. Så en snöslunga hade vart den bästa julklappen vi kunde få.

7. Z
    Medlem Nivå 1
    Svar X 6m.

Motivireing, stressad småbarnsfar som inte hinner skotta för hand mellan barnens olika aktiviteter :)
    Denna kan tonåringarna skotta med :)

8. M
    Medlem Nivå 1
    Svar X 6m.

Till våren bygger jag garage med 100 kvm uppfart att skotta. Hatar bullriga bensindrivna saker så jag hade tänkt skotta för hand. Men den här verkar ju som gjord för mina behov.

9. J
    Medlem Nivå 2
    Svar: X, 6 meter

Motivering: Vi bor, nyinflyttade, längst in på en väg som i första anblicken ser ut att vara privat. Men den tillhör komunen och enligt rykten så är den inte så högt prioriterad. Hur dom ska kunna komma åt den med traktor är en annan gåta. Det betyder alltså att om jag vill försökra mig om att ta mig ut vid dagislämning så behöver jag efter snöfall upp väldigt tidigt. Vägsträckan är ca 50 meter. En snöslunga skulle säkerligen vara behjälplig. Håller tummarna på lite snöfall i vinter eller vinst här ;)

10. M
    Medlem Nivå 2
    Svar: X) 6m
    I 20 år har jag tänkt skaffa snöslunga. Men envis och snål som jag är har jag handskottat, även hela trottoaren för fotgängarnas skull (trots att det inte är ett krav där jag bor). Nu är jag snart 50, har ont i ryggen, men är fortfarande snål och envis, dessutom gammal. Kanske dax att inse att en slunga skulle hjälpa mig......tack! /Max

11. D
    Medlem Nivå 2
    Svaret är X, 6m.

Efter att äntligen ha både skapat struktur och rensat upp ordentligt i vårt förråd får jag äntligen rum med en snöslunga!

12. L
    Medlem Nivå 6
    X. 6 meter

Den slunga vi nu har fick, snällt sagt, kämpa lite för hårt förra vintern.
    Därför skulle vi bli jätteglada om vi vinner denna!

13. peterpojken
    Medlem Nivå 1
    Rätt svar är X: 6 meter!

Förra vintern var vi tvingade att lägga otroligt mycket tid på skottning varje dag. Då vi just köpt ett hus i Umeå behöv tiden till renovering och att ta hand om barnen, vilket blev väldigt lidande förra vintern! Nu kommer den första snön för året och vi är fortfarande inte helt klara med renoveringarna så det blir väl till att skjuta dem ytterligare på framtiden för att skotta snö.
    En slunga skulle underlätta med både mer tid och ork!

14. C
    Medlem Nivå 2
    Slunga snö hit, slunga snö dit..nu önskar jag mig en maskin som slungar snön ist för jag och min spade.

15. Y
    Medlem Nivå 1
    Rätt svar är 6 meter eller om ni föredra X som svar.

Motivering:
    Med förra vintern i minne då vi bor i Sundsvall med ett snödjup på 1,5 meter behövs en snöslunga för att hantera snön. Bor man som vi gör med begränsat utrymme att skotta undan snön på så passar en snöslunga bra då den kan kasta iväg snön ut på gräsmattan. En annan fördel med denna modell är att den inte tar så stor plats då den inte används. Vi har ett ytterst litet förråd så den här lösningen med batteridrift och smidighet passar oss perfekt.