Avslutad: Vinn smart verktyg med multiborste till trädgården

5k läst  96 svar

1. Elina Blom Westergren
    Moderator Nivå 11
    Vinn smart verktyg med multiborste till trädgården

OPC1815--App_6.jpg

Snart kommer våren och då är det dags att rensa upp och städa fint inför ännu en säsong ute i solskenet. Att rensa mellan plattor, rengöra trädäck och ta bort mossa är kanske inte världens roligaste arbete, men det blir desto roligare med rätt verktyg. Veckans vinnare tar hem den sprillans nya produkten OPC1815 från Ryobi. Det är en multirensare/plattrensare som kommer med både stålborste och allroundborste så att du tidseffektivt kan rengöra olika typer av ytor. Du får även med batteri och laddare. OPC1815 ingår i Ryobis One+-system vilket gör att du kan dela batteriet med andra 18-voltsprodukter från samma tillverkare.

Totalt värde cirka: 2 500 kronor

Så här tävlar du:
    Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger OPC1815
    Svaret hittar du här: https://se.ryobitools.eu/tradgard/ovriga-verktyg/patio-cleaners/opc1815/opc1815/

1. 3,5 kg
    X. 4 kg
    2. 4,5 kg

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
    Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.

2. F
    Husspekulant Nivå 2
    Svar: 1. 3,5kg (utan batteri)

Jag har en 30m2 balkong till min hyresrätt som behöver fräschas upp nu till våren. Tyvärr har man begränsat med tillgång till vatten i närheten, så en sådan borste hade nog halverat arbetstiden :)

3. Z
    Medlem Nivå 1
    Svar: 1. (3,5 kg utan batteri.)

Motivering:

Med ett nyköpt hus medföljde även lite drygt 30 m2 stenläggning som behöver Ryobis multiborstes hjälp att bli fri från mossa och ogräs! Även husägarens knän och rygg behöver multiborstens fördelar med teleskopskaft och det justerbara stödhandtaget för att göra arbetet komfortabelt.

4. NyaTorpane
    Medlem Nivå 3
    Svar nr 1 3,5 kg

Denna vore perfekt till mig, så slipper jag ligga på knä o såpskura altanen!

5. JonasWe
    Husägare Nivå 1
    Svaret är: 1. 3.5kg

Denna hade funkat perfekt på mina stenplattor på baksidan, att gå med stålborste varje år är varken kul eller behagligt. Hoppas hoppas!

6. T
    Medlem Nivå 10
    Svar: 1

Med en sån här så slipper jag bete mig oansvarigt och osäkert med röjsåg med trådhuvud när jag ska rensa stenplattor!

7. J
    Medlem Nivå 2
    Svar 1.

Vi har en stor stenlagd uppfart, där rensningen inte utförts ordentligt på ett par år pga latmask, detta är en väldigt allvarlig åkomma som jag tänkte bota mig från. Denna maskin skulle kunna hjälpa mig att gradvis bekämpa åkomman och hjälpa mig tillbaka till ett liv utan latmask

8. GustavN
    Allvetare Nivå 3
    Svar: 1. 3,5kg (utan batteri)

Frun i huset är trött på mina stenläggningar och trädäck, då hon är perfektionist och ska ha allt kliniskt rent överallt.
    Med denna så ökar faktorn till att jag kanske får utöka stenläggnigarna =)

9. major_tom
    Renoverare · Nivå 8
    Svar: 1. (3,5 kg)

Med multiborsten från Ryobi hade jag äntligen enkelt kunnat ta mig an altanen av kalkstensplattor. Huset har ingen vattenutkastare ute, och att stå med hinkar med vatten och såpa och en levang blir väldigt jobbigt väldigt snabbt.

10. C
    Medlem Nivå 3
    1. 3,5 kg

Såväl altanen av obehandlad lärk som trädgårdsgångarna av sjöstensplattor verkar suga till sig allsköns växtlighet. Jag tror att en sådan här manick skulle underlätta mitt liv enormt.

/C

11. A
    Medlem Nivå 1
    Svar 3,5kg

Hade jag sett den här annonsen i Maj förra året hade jag tänkte vilken onödig pryl som tar plats i garaget för att användas 2-3 om året. Men efter att ha handskurat altanen och rensar mellan plattorna första gången så kanske den här apparaten inte är så onödig ändå. :crysmile:

12. A
    Medlem Nivå 2
    1. 3,5 kg
    Har aldrig orkat skura min 130 kvm stora trallveranda. Ryggen och knäna tar slut efter några meter. Med den här blir livet lekande lätt.

13. B
    Medlem Nivå 1
    svar 1 3.5kg

Vi har bevattningsförbud varje sommar och kan inte använda mer än regnvatten för att rengöra i trädgården, den här maskinen hade gjort det möjligt för oss!

14. S
    Medlem Nivå 1

15. K
    Medlem Nivå 1
    1.
    Med en stor altan i norrläge utsatt för mycke mossa och alger bor det en stor glädje att få göra rent med denna smarta multibordsturnering från Ryobi

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: